התחדשות עירונית: מה יקבלו דיירים בר"ג בפרויקט תמ"א 38?

כל דיירי רחוב הרכסים 34 במרכז העיר רמת-גן חתמו על ההסכם מול היזם ■ הפרויקט טרם עבר דיון בוועדה, בקשה להיתר הוגשה בחודש אוגוסט האחרון לעירייה

 

התחדשות עירונית / רכסים 34 רמת-גן

סיפור בעלי הדירות

"ניסינו לקדם הרבה שנים תמ"א בבניין", מספר טוביה, אחד מבעלי הדירות, "זה בניין של 70 שנה, אין כבר מה לתחזק בו, הוא מתפרק לאט לאט. מראש רצינו לקדם במסלול של הריסה ובנייה. פנינו לכמה יזמים והיו כאלו שהבטיחו הבטחות מכאן עד הודעה חדשה אבל בלי כיסוי. אנחנו מקווים שהכל יילך חלק. לפני שמתחילים חשוב להתגבש כל בעלי הדירות כדי לקדם התהליך, לראות שאין ויכוח בתוך הבניין. אצלנו הגענו להסכמה מהירה, אבל יש מקומות שזה לוקח הרבה זמן".

התמורה ליזם

היזם יהרוס את המבנה וייבנה בניין בן 10 קומות ו-27 דירות. שמונה דירות חוזרות לבעלים המקוריים ואת שאר 27 הדירות יוכל היזם למכור. על פי התוכנית הבניין יכלול דירות 3 חדרים בשטח 63 מ"ר ודירות 4 חדרים בשטח 84 מ"ר עם מרפסות בשטח 12 מ"ר. בנוסף, דירת גן 4.5 חדרים בשטח 95 מ"ר עם גינה בשטח 96 מ"ר ודירת פנטהאוז בת 4.5 חדרים בשטח 88 מ"ר עם מרפסת גג בשטח 50 מ"ר. לכל דירה חניה.

התמורה לבעלי הדירות

כל דייר יקבל דירת 4 חדרים, 82 מ"ר, בקומות 2-5. לכל דירה מרפסת בשטח 12 מ"ר וחניה תת קרקעית. שטח הדירה צפוי להיות גדול יותר בכ-20 מ"ר מהדירה המקורית. הדיירים יקבלו דמי שכירות לתקופת הבנייה והוצאות הובלה.

לו"ז

כל בעלי הדירות חתמו על ההסכם מול היזם. הפרויקט טרם עבר דיון בוועדה, בקשה להיתר הוגשה בחודש אוגוסט האחרון לעירייה.

מיקום מדוייק

רחוב הרכסים 34 במרכז העיר רמת-גן.

המצב הקיים

בניין שנבנה בשנות ה-50, ובו שמונה דירות בשתי קומות. שטח ממוצע של הדירות עומד על 60 מ"ר, בבניין אין מעלית ואין חניה.

היזם: קרדן נדל"ן יזום פיתוח. אדריכל: יוסי הילמן