הממשלה אישרה את "חוק הג'ובים" של השרים לוין ושקד

שקד: "הממשלה הוכיחה היום שמשילות ומקצועיות משלימות זו את זו. בעלי כישרונות ניהוליים יצטרפו לשירות הציבורי" ■ לוין: "ההחלטה באה לחזק את המשילות"

הממשלה אישרה היום (א') את תוכנית השרים יריב לוין ואיילת שקד להוסיף מינוי משנים למנכ"לים למשרדי הממשלה - התוכנית שהונחה בפני הממשלה לפני כמה שבועות ונהדפה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא להרחבת המינויים הפוליטיים באופן יותר משמעותי.

ההחלטה הונחה היום שוב על שולחן הממשלה, והפעם - בניגוד לוויכוח שהתגלע בסיבוב הראשון - עברה ברוב קולות חברי הממשלה.

השרים חיים כץ וגילה גמליאל התנגדו הצביעו נגד, כיוון שהיו רוצים שינוי מרחיב יותר. השר יובל שטייניץ נמנע בהצבעה. 

השרה שקד בירכה על הצבעת הממשלה ואמרה: "הממשלה הוכיחה היום שמשילות ומקצועיות משלימות זו את זו. בעלי כישרונות ניהוליים יצטרפו לשירות הציבורי".

השר יריב לוין אמר: "ההחלטות באות לחזק את המשילות ולשים סוף למצב אבסורדי בו המדיניות שנקבעת על-ידי השרים אינה מתבצעת במלואה". 

בהצעה המקורית שהונחה על-ידי השרים לוין ושקד בראשית אוקטובר הוצע שבכל משרד ממשלתי המונה למעלה מ-150 עובדים, כלומר ב-21 משרדים ממשלתיים, יהיה רשאי מנכ"ל המשרד למנות משנה למנכ"ל ללא קיום מכרז, ובלבד שלמועמד יש ניסיון הולם של 6 או 7 שנים. המשנה למנכ"ל לא יוכל להנחות את הדרגים המקצועיים של המשרד הממשלתי, אלא להתמקד בפרויקטים מיוחדים ותיאומים בין משרדי ממשלה.

בישיבה הקודמת שבה הועלתה ההצעה, דחה נתניהו את תוכנה על הסף וטען כי הוא מעוניין בהרחבת המינויים הפוליטיים באופן הרבה יותר משמעותי, תוך שהוא רומז לאפשרויות הקיימות בפני נשיא אמריקאי (להחליף את כל צמרת הממשל). על-פי פרטים שהודלפו מאותה הישיבה, נתניהו עשוי להורות ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) וליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לעמוד בראש צוות חדש שיבחן את הנושא. 

ההצעה הקודמת, שעיקרה הוספת מינוי פוליטי של משנה למנכ"ל שימונה על-ידי מנכ"ל המשרד הממשלתי, הייתה אחד התוצרים של ועדת השרים בראשות לוין ושקד. בוועדה ישבו גם השרים יואב גלנט, אריה דרעי ויובל שטייניץ, ותוכן ההצעה הועלה לדיון והצבעה גם בוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, תוך שממלא-מקום נציב שירות המדינה, אהוד פרוואר, מתנגד לה. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע כי אותה ההצעה עומדת בסטנדרטים חוקיים.