מרוויחים בדנאל: אלטשולר שחם מכר חלק ממניותיו ב-20 מ' ש'

ב-10 השנים האחרונות סיפקה מניית חברת כוח-האדם והסיעוד תשואה של 5,300%, תוך שהיא מחליפה ידיים בין כמה בעלים, שכולם הרוויחו בה

גילעד אלטשולר - בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם / צילום: איל יצהר
גילעד אלטשולר - בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם / צילום: איל יצהר

אלטשולר שחם מממש רווח מהיר בחברת דנאל - כשמונה חודשים בלבד לאחר שנהפך לבעל עניין בה. בית ההשקעות שמוביל גילעד אלטשולר, מכר נתח ממניותיו תמורת כ-20 מיליון שקל, בכמה עסקאות בבורסה, במחיר של כ-170 שקל למניה - הגבוה בכ-13% מהמחיר שלפיו נהפך לבעל עניין בדנאל בפברואר השנה (כ-150 שקל למניה).

מחיר השוק של מניית דנאל עומד על כ-172 שקל, אחרי זינוק של קרוב ל-40% בשנה האחרונה, והוא משקף לחברה, העוסקת באספקת שירותי כוח-אדם, שירותי סיעוד והפעלת מוסדות לחוסים, שווי נוכחי של כ-830 מיליון שקל.

בסך הכל מכר אלטשולר שחם כ-2.5% ממניות דנאל (כ-120 אלף מניות), והוא נותר כעת עם קצת יותר מ-8% מההון - רובם באמצעות קופות גמל ופנסיה, והשאר באמצעות קרנות נאמנות.

ככל הנראה, מי שעמד בצד הרוכש היא חברת הביטוח מנורה מבטחים, שהתחילה להיות בעלת עניין בדנאל, לאחר שהשקיעה סכום דומה ברכישת מניות בבורסה בימים האחרונים, והגיעה להחזקה של כ-6.5% ממניות דנאל.

מניית דנאל זינקה
 מניית דנאל זינקה

הרווחים במחצית עלו ב-21%

ב-10 השנים האחרונות סיפקה מניית דנאל תשואה פנומנלית של 5,300%, תוך שהחברה מחליפה ידיים בין כמה בעלי שליטה - המייסדים ממשפחת אדיר, קבוצת הפרייבט אקוויטי KCPS וחברת ההשקעות DBSI - שכולם נהנו בה מרווחים משמעותיים.

אלטשולר שחם נהפך לבעל עניין בדנאל בפברואר האחרון, אז החליטה DBSI של ברק דותן ויוסי בן-שלום לנצל את העליות שנרשמו במניה ולמכור בעסקה מחוץ לבורסה כ-16% ממניותיה לאלטשולר שחם ולבית ההשקעות ילין לפידות, בתמורה כוללת של כ-115 מיליון שקל.

את המכירה ביצעה DBSI כחודש לאחר שמכרה 7% ממניות חברת דנאל בתמורה של קרוב ל-50 מיליון שקל, ונותרה עם החזקה של כ-4% מההון. מכירות מניות בהיקף מצטבר של כ-250 מיליון שקל בשנים האחרונות השיגו לחברת ההשקעות תשואה של מאות אחוזים על ההשקעה בדנאל, שהפכה לחברה המתנהלת כיום ללא גרעין שליטה. מלבד הגופים שהוזכרו, עם המחזיקים הבולטים בדנאל נמנים גם חברות הביטוח מגדל והראל ובית ההשקעות מור.

דנאל נוסדה ב-1976 והונפקה בבורסה של תל אביב ב-1992. בסיכום המחצית הראשונה של 2017, הכנסותיה צמחו ב-13% ל-661 מיליון שקל, בעיקר בזכות הכנסות מתחום הסיעוד, שהושפעו מהעלאת שכר המינימום ומספר המטופלים, עלייה בהכנסות בתחום משאבי האנוש ועלייה בהכנסות מתחום האוכלוסיות המיוחדות. רווחי החברה במחצית השנה זינקו ב-21% לכ-32 מיליון שקל.