פריורטק צללה עקב דליקה במפעל החברה הנכדה בסין

השריפה אירעה במפעל של אקסס, ש-38% ממנה מוחזקים בידי החברה הבת אמיטק ■ בדוחות 2016 הפחיתה פריורטק 37 מיליון שקל בגין אקסס

דיווח לקוני שהעבירה חברת פריורטק  לבורסה הוביל היום (ב') לירידה חדה של כ-13% במחיר המניה שלה במהלך המסחר בתל-אביב. פריורטק דיווחה כי אתמול (א') בערב נודע לה כי במפעל הייצור בסין של חברת אקסס, חברה סינית המוחזקת (כ-38%) על-ידי החברה הבת אמיטק - פרצה שריפה משמעותית.

פריורטק ציינה, כי "נכון למועד זה אין פרטים בדבר גודל הנזק והשפעת השריפה על הפעילות של אקסס", והוסיפה כי תעדכן ככל שיהיה בידיה עוד מידע. בשלב זה רב הנסתר על הגלוי, אך המשקיעים בבורסה נרתעו מהדיווח, ובעוד שבתחילת היום הירידה במניה הייתה מתונה, בהמשך התחזקו כאמור הירידות. שווי השוק של פריורטק הוא 270 מיליון שקל.

פריורטק, בראשות היו"ר רפי עמית והמנכ"ל יותם שטרן, היא חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, שהחזקתה המרכזית היא קמטק, הנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 200 מיליון דולר. קמטק מייצרת מערכות בדיקה למעגלים מודפסים, ופריורטק מחזיקה ב-45.4% ממנה. במקביל היא מחזיקה ב-70% מחברת פי.סי.בי טכנולוגיות המייצרת מעגלים מודפסים.

החברה המוחזקת השלישית היא אמיטק, שהיא חברה בת בבעלות מלאה של פריורטק, והיא עוסקת בתחום המצעים לתעשיית השבבים. את הטכנולוגיה שפיתחה אמיטק היא הביאה לייצור מסחרי בעזרת שותף סיני ומשקיעים נוספים, באמצעות החברה הסינית אקסס שבמפעלה אירעה השריפה.

במהלך 2016 החליטה פריורטק לפעול למכירת חלקה באקסס. הערכת שווי שצורפה לדוחות 2016 נקבה בשווי של כ-133 מיליון שקל לחלקה של פריורטק באקסס.

עם פרסום הדוחות ל-2016, פריורטק גם הודיעה על הפחתת הון של כ-37 מיליון שקל בגין אקסס. פריורטק ציינה אז שהחברה הסינית החליפה את רואי החשבון שלה, ונדרשה לתקן טעויות בדוחותיה.

לפני כשבועיים עדכנה פריורטק כי אקסס תסיים את 2017 עם הכנסות של 85 מיליון דולר, ועם רווח נקי של 10 מיליון דולר, וכי היא ממשיכה למצוא רוכש אסטרטגי לאקסס. פריורטק ציינה אז, כי "הביצועים המרשימים של אקסס ב-2017, בתוספת המעבר הצפוי שלה לייצור ולמכירה של מוצרים השייכים לשוק הסמיקונדקטורס, שנמצא במגמת גידול, צפויים לסייע במציאת רוכש כזה לאקסס ובקבלת תמורה גבוהה יותר עבור מכירתה".