פנייה למנהל בתיהמ"ש: לתגבר את השופטים שיעסקו בשכירות

עם כניסתו של חוק שכירות הוגנת, יוזמי החוק צופים עלייה בהיקף התביעות נגד בעלי דירות

רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי
רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי

לאחר כניסתו לתוקף של חוק שכירות הוגנת, סבורים יוזמיו כי לצד ההסדרה המיוחלת לתחום הפרוץ, החוק גם עשוי להוביל לעלייה בהיקף התביעות נגד בעלי דירות. במקביל, המצב הקיים בו משך הטיפול בתיקים העוסקים בתחום זה ארוך, עשוי להוביל למצב ששוכרים יוותרו מראש על האפשרות לפנות לבית המשפט. מסיבה זו החליט אחד מיוזמי חוק שכירות הוגנת, חבר הכנסת ויו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, לנסות ולהכין את השטח בעוד מועד ולפנות להנהלת בתי המשפט ולבקש לתגבר את כוח-האדם שיעסוק בתחום זה.

"במדינת ישראל יש כשני מיליון תושבים המתגוררים בשכירות. גורמי חברה אזרחית מקבלים אלפי תלונות בשנה על הפרות שונות, אך בבתי המשפט יש כ-250 תיקים בנושא שכירות בשנה. אורך חיי תיק עומד על כ-6 חודשים בממוצע. בשוק השכירות אורך חוזה שכירות ממוצע הוא כשנתיים. משמעות הדבר היא, כי צדדים נאלצים להשקיע זמן ומשאבים בלתי פרופורציונליים לטענותיהם, באופן שגורם להם מראש לא להיאבק על צדקתם בבתי המשפט", כך כתב ח"כ פולקמן לעו"ד מיכאל שפיצר מנהל בתי המשפט במכתב שהגיע לידי "גלובס".

עוד כותב פולקמן: "דומני כי הצבת שני שופטים בכל בית משפט באזורי הביקוש - מחוז תל-אביב, מחוז מרכז ומחוז ירושלים, והצבת שופט אחד במחוז צפון ובמחוז דרום, צפויה לתת את המענה הדרוש".

מהנהלת בתי המשפט נמסר כי "המכתב התקבל והתשובה תימסר לפונה".