מניית אפליי זינקה ב-15%: מגייסת 3 מ' ש' מקרן הגידור אלפא

עם השלמת ההקצאה יירד הבעלים נועם לניר להחזקה של 35.4% מההון, ואלפא תגדיל החזקתה לכ-15%

נועם לניר / צילום: איל יצהר
נועם לניר / צילום: איל יצהר

חברת ההשקעות בטכנולוגיה אפליי, הנמצאת בשליטת נועם לניר, דיווחה היום (ב') על גיוס של 3 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של מניות לקרן הגידור אלפא של גבי דישי, מיכאל וייס ויואל גבע. מדובר בהקצאת כ-1.6 מיליון מניות אפליי, המהוות 10.2% מהון המניות של החברה (לאחר ההקצאה), לפי מחיר של 1.92 שקלים למניה. המניות יהיו חסומות למשך חצי שנה. אתמול נסגרה מניית אפליי במחיר של 1.86 שקלים, כך שההקצאה בוצעה במחיר הגבוה בכ-3% ממחירה בבורסה. בעקבות הדיווח על הגיוס קפצה היום המניה ב-15% למחיר של 2.14 שקלים.

בעקבות השלמת ההקצאה יירד לניר להחזקה של 35.4% מההון באפליי ואילו אלפא תגדיל החזקותיה לכ-15%. עוד נמנים עם בעלי העניין באפליי - רון בראון, שיירד להחזקה של 7.3%; המנכ"ל אורון צל שיחזיק כ-6%; והפניקס עם כ-6.8%.

אפליי התחילה ב-2013 לפעול בפיתוח, שיווק, הפצה ומוניטיזציה של אפליקציות ברשתות הסלולר, ובשנים 2014-2015 מיקדה את עיקר משאביה בפיתוח והפצת אפליקציית מקלדת חכמה ממותגת עבור מועדוני ספורט ומותגים, באמצעות מיזם קיבו (Kibo) המשותף יחד עם חברת וויטסמוק.

ואולם הפעילות לא צלחה, ובמהלך 2016 התחילו שתי החברות בתהליך רה-ארגון, צעדי התייעלות וצמצום משמעותי בפעילותה של קיבו, עקב חוסר הצלחתו של המיזם לייצר הכנסות, לצד הפסדיו המצטברים. כעת מתרכזת אפליי במתן שירותי שיווק, פרסום והפצה באינטרנט ובמובייל, ונוסף על כך היא בוחנת הזדמנויות נוספות.

לפני כחצי שנה רכשה אפליי ב-1.2 מיליון שקל פעילות מדיה מידיו של קובי דן, מורה בבית הספר אנקורי, ומיזגה אותה לתוכה. הפעילות שנרכשה מתרכזת בתחום הפרסום בווידאו, בפלטפורמות המסחריות, הטכנולוגיות והדיגיטליות השונות, והיא מתבצעת באמצעות שותפות מוגבלת שבה תחזיק אפליי 70% וביתרה מחזיק דן, שמנהל את הפעילות. שוויה של אפליי בבורסה עומד על כ-30 מיליון שקל לאחר רשמה ירידה של כ-5% בשנה האחרונה.

בקופת החברה נותרו מזומנים בהיקף של 486 אלף שקל בלבד בסוף חודש יוני, ולדוחותיה הכספיים מוצמדת בשנה האחרונה הערת "עסק" חי". "לאפליי הפסדים צבורים, הפסדים שוטפים, תזרים שלילי מפעילות שוטפת, ועיקר פעילותה ממומנת על ידי בעלי מניותיה", כתבו רואי החשבון של החברה בדוחות.