נתניהו על סוריה: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו"

ותר מוקדם היום הודיע דובר צה"ל כי מטוסי חיל האוויר תקפו בסוריה ושבו בשלום מן הגיחה: "המשטר הסורי אחראי לירי שמבוצע משטחו. אנחנו רואים באירוע הזה פרובוקציה סורית ברורה, ולא נאפשר כזו"

בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס
בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס

באופן חריג מאוד הגיב היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפומבי לתקיפה צבאית ישראלית בסוריה. בסיום ישיבת קבינט ביטחוני שכונסה כדי לעסוק בנושא הסכם ממשלת האחדות הפלסטינית, שלחה לשכת ראש הממשלה את ההודעה הבאה:

"המדיניות שלנו ברורה: מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו. היום ניסו לפגוע במטוסינו - לא מקובל עלינו. חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל".

באשר למצב מול הרשות הפלסטינית, הממשלה לא פרסמה הודעה המבהירה את עמדתה על ההתפתחויות הפוליטיות בתוך הרשות, אך שר הקבינט נפתלי בנט ציין בגלי צה"ל, בראיון שנתן אחרי שיצא מישיבת הקבינט, כי מדובר בממשלת טרור, כיוון שחתמה על הסכם פיוס עם הפלגים האלימים של החמאס, וביניהם המחבל סאלח אל-עארורי שהיה אחראי לחטיפת ורצח שלושת הנערים ביוני 2014.

יותר מוקדם היום הודיע דובר צה"ל, רונן מנליס, כי מטוסי חיל האוויר תקפו בסוריה ושבו בשלום מן הגיחה. לדבריו, "המשטר הסורי אחראי לירי שמבוצע משטחו. אנחנו רואים באירוע הזה פרובוקציה סורית ברורה, ולא נאפשר כזו. אם יבוצע ירי נ"מ לכל פעילות שגרתית, אנחנו נגיב כמו שהגבנו עכשיו".

צה"ל ציין שהסוללה הסורית ירתה סיל מסוג SA5 לכיוון מטוסים של חיל האוויר שהיו במשימת צילום שגרתית.