עליות קלות בנעילת המסחר בבורסה; ישראמקו בלטה לחיוב

מגמה חיובית בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט ■ שטראוס וטבע ריכזו עניין ■ אל על המשיכה לרדת ■ חברת הדירוג S&P העלתה אתמול את דירוג האשראי הבינלאומי של חברת החשמל

הבורסה בת"א / צילום: בלומברג
הבורסה בת"א / צילום: בלומברג

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים קלות, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט.

 

ההאטה בענף הנדל"ן נמשכת: עפ"י נתוני סקירת הכלכלן הראשי באוצר שפורסמה אתמול ומתייחסת לחודש אוגוסט האחרון, מדובר בחודש בו נמכרו 8,300 דירות ולפי הסקירה מדובר ב"אחת הרמות הנמוכות ביותר שנרשמו בחודש אוגוסט בעשור האחרון". מספר הדירות שנמכרו בחודש אוגוסט האחרון נמוך בכ-3% בהשוואה למספר הדירות שנמכרו בחודש יולי 2017, אולם בהשוואה לחודש אוגוסט אשתקד מדובר בירידה משמעותית יותר בשיעור של כ-13%.

חברת הדירוג S&P העלתה אתמול את דירוג האשראי הבינלאומי של חברת החשמל מדירוג (מינוס) BBB לדירוג BBB באופק יציב, וכן הסירה את דירוג החברה מרשימת המעקב עם השלכות מתפתחות. חברת הדירוג מציינת עוד כי התחזית היציבה משקפת את הערכתה, כי הפרופיל העסקי של חברת החשמל התחזק באופן בר קיימא וצופה כי החברה תשמור על יחס מזומנים מפעילות שוטפת לחוב בשיעור שיעלה על 12% בממוצע בשנים הקרובות.

חוק האופציות הבינאריות יובא לקריאה שנייה ושלישית מיד בפתח כנס החורף של הכנסת, ביום שני הקרוב. החוק אמור לסגור פרצה בחקיקת ניירות ערך ולחסום את השימוש ב הימורים בסחר בניירות ערך, ככל שמדובר בלקוחות מהמרים שאינם חיים בתוך ישראל. כבר כיום חל איסור לשימוש מן הסוג הזה בתוך גבולות המדינה. 

מניית אל על  המשיכה לרכז עניין שלילי. מנגד, מניית סודהסטרים  בלטה לחיוב.

מניית חברת שטראוס  הגיעה לרמות שיא. כלכלני סיטי העלו המלצתם עליה מ"נייטרלי" ל"קנייה", במחיר יעד של 77 שקל. מניית שטראוס התחזקה מתחילת השנה בכ-13% ומשקפת לחברה שווי של 7.75 מיליארד שקל, ולהחזקות משפחת שטראוס, בעלת השליטה (כ-60%), שווי של 4.65 מיליארד שקל.

טבע  הוסיפה לרכז עניין, לאחר שבסוף השבוע רשמה ירידות חדות עקב הפחתת מחירי הקופקסון ב-25%. מהלך זה נועד לשמור על נתחי השוק של התרופה עם קבלתה של מיילן  את אישור המתחרה הגנרית.

אתמול צללה מניית חברת פריורטק  בכ-13%, לאחר שדיווחה כי אתמול בערב נודע לה שבמפעל הייצור בסין של חברת אקסס, חברה סינית המוחזקת (כ-38%) על-ידי החברה הבת אמיטק - פרצה שריפה משמעותית.

מניית סאני תקשורת  ריכזה עניין גם היום, לאחר שאתמול זינקה ב-8% בעקבות עדכון ששיגרה החברה בנוגע למכירות המוצלחות של מכשיר סמסונג NOTE 8 שהושק לאחרונה.

מניות הסלולר, פרטנר  וסלקום , ריכזו עניין לאחר שבתחילת השבוע פורסם כי הנפיקו לאחרונה "חוזה עתידי להרחבת סדרת אג"ח", מעין מקבילה לקו אשראי, שימומש בשלב עתידי, בהיקף של מאות מיליוני שקלים.