צפון קוריאה מזהירה: "מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע"

סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם: "מרבית שטח ארה"ב נמצא בטווח האש שלנו. אם ארה"ב תעז לפלוש אפילו לאינץ' אחד מהטריטוריה הקדושה שלנו, היא לא תוכל להתחמק מהעונש החמור שלנו בכל מקום בעולם"

 

שליט צפון קוריאה, קים גונג און, לצד הטיל הבליסטי הווסונג-12 / צילום: רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים גונג און, לצד הטיל הבליסטי הווסונג-12 / צילום: רויטרס

המתיחות בחצי האי הקוריאני נמשכת: פיונגיאנג מזהירה כי מלחמה גרעינית "עלולה לפרוץ בכל רגע". סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם אמר היום (ג') כי מדינתו היא היחידה בעולם שנתונה ל"איום גרעיני" קיצוני וישיר מצד ארה"ב, וכי יש לה את הזכות להגן על עצמה.

סגן השגריר הזכיר את התרגילים הצבאיים הגדולים של ארה"ב עם שותפותיה המתרחשים כל שנה באזור קוריאה הכוללים "נכסים גרעיניים" וטען ש"מבצעים סודיים שנועדו להחליף את ההנהגה העליונה שלנו" הינם מסוכנים יותר.

"מרבית שטח ארה"ב נמצא בטווח האש שלנו", אמר סגן השגריר. "אם ארה"ב תעז לפלוש אפילו לאינץ' אחד מהטריטוריה הקדושה שלנו, היא לא תוכל להתחמק מהעונש החמור שלנו בכל מקום בעולם".

בכיר נוסף במשטר הדיקטטורי אמר אתמול בריאיון לרשת CNN שמדינתו לא מעוניינת במשא ומתן עם וושינגטון, עד שתצליח לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי שיוכל לפגוע בחוף המזרחי של ארה"ב וכי אז תסכים לעבור לנתיב דיפלומטי.

עוד דווח ב-CNN כי פיונגיאנג לא שוללת כיוונים דיפלומטיים לפתרון המשבר, אך "לפני שאנחנו עושים זאת עם ממשל טראמפ, אנחנו רוצים להעביר מסר ברור לפיו לצפון קוריאה יש יכולת הגנה אמינה ויכולת להגיב לכל מהלך אגרסיבי של ארה"ב", כך לדברי הבכיר.

מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון טען בתחילת השבוע כי "המגעים הדיפלומטיים מול צפון קוריאה יימשכו, לפחות עד שהפצצה הראשונה תיפול". כמו כן, טילרסון דחה את הדיווחים לפיהם טראמפ לא מאמין בפתרון דיפלומטי למשבר ואמר: "הנשיא לא רואה במאמצים הדיפלומטיים בזבוז זמן". עוד טען מזכיר המדינה כי טראמפ לא מעוניין לצאת למלחמה בשלב זה.

בתחילת החודש התייחס הנשיא טראמפ לניסיונות של מזכיר המדינה טילרסון לפתרון המשבר. "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את זמנו בניסיון לנהל משא ומתן עם 'איש הטילים הקטן'", אמר בהתייחסות לכינוי שהצמיד לקים ג'ונג און. "שמור על האנרגיה שלך רקס, אנחנו נעשה מה שצריך לעשות".