שתי אפליקציות שכדאי לכם להכיר במקרה חירום וסכנת חיים

העידן הדיגיטלי יצר מציאות חדשה בתחום התיירות, שמייעלת ומשדרגת את נוחות הנסיעה לחו"ל באופן משמעותי, ובנוסף מאפשרת פתרון יעיל לבעיות וסיטואציות מסכנות חיים ■ הכירו שתי אפליקציות שימושיות במיוחד בסימן מקרי חירום וזהירות, שכדאי שיהיו במכשיר הנייד

כיצד עליכם לנהוג אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קטלנית /  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כיצד עליכם לנהוג אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קטלנית / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

האפליקציה "ריפורטי", פרי פיתוח ישראלי, מאפשרת לבצע שורה של פעולות נחוצות במקרה של תקלת חירום בעת השהות בחו"ל. האפליקציה מאפשרת לכם לשגר את המיקום המדויק בו אתם שוהים ולחייג לשירותי חירום ברחבי העולם בלחיצת כפתור, מבלי להסתבך במספרי החירום שבכל מדינה - כך בחיוג למשטרה, למכבי האש, לשירותי אמבולנס או לשירותים עירוניים.

עוד מאפשרת האפליקציה, הפועלת ב-160 מדינות, לבצע שיחות וידאו עם שירותי החירום בזמן אמת, כמו למשל במקרה של תאונת דרכים, ואף להתעדכן בהתאם למיקומכם על אירועים בקרבת מקום. הדיווח יתאפשר גם באזורים בהם הקליטה חלשה ובתוך מבנים סגורים הודות לטכנולוגיה ייחודית לאפליקציה. חיוני בהחלט.

האפליקציה השנייה נקראת "סיטאטה", והיא מציעה שני שירותים שונים בשתי אפליקציות נפרדות: האפליקציה ראשונה היא "סיטאטה ריספונדר", המציעה למומחים מקומיים ברפואה להעניק שירות ייעוץ למטיילים שנפגעו או חלו. האפליקציה מבטיחה כי מדובר ברופאים מוסמכים - שמה יוצא להם מזה? הכנסה נוספת, האדרת שמם - וגם הסיפוק שבעזרה לתיירים שפוקדים את ארצם.

הזרוע הנוספת מבית סיטאטה היא האפליקציה "סיטאטה טרוול סייף", המציעה כמה שירותים מבוססי המיקום בו אתם שוהים. כך תוכלו לקבל התראות על אירועים בזמן אמת, להימנע ממלכודות תיירים בהסתמך על דיווחים של תיירים אחרים, תוכלו למצוא היכן ממוקמים בתי החולים או מרפאות בקרבת מקום, ללמוד על מחלות האופייניות למדינה אליה מועדות פניכם ועוד. טוב שיהיה בסלולרי ולא נזדקק.