נעילה מעורבת בוול סטריט; הדאו ג'ונס נושק ל-23 אלף נק'

הדאו חצה את רף ה-23 אלף נקודות, אולם ננעל מרחק נקודות ספורות ממנו ■ עונת הדוחות בעיצומה: מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, ג'ונסון אנד ג'ונסון, הארלי דוידסון ו-IBM

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג') במגמה מעורבת, כשהמדדים נסחרו ברמות שיא של כל הזמנים. מדד הדאו ג'ונס עלה במהלך המסחר מעל רף ה-23 אלף נקודות, לראשונה בהיסטוריה. במוקד המסחר - דוחות כספיים של חברות מובילות לרבעון השלישי, המשך המתיחות הגיאופוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה, וגם נתונים כלכליים מזירת המאקרו. בבורסות אירופה ננעל המסחר בירידות שערים קלות.

 

עונת הדוחות ממשיכה היום במלוא המרץ: לפני הפתיחה דיווחו הבנקים מורגן סטנלי  וגולדמן זאקס , כמו גם ג'ונסון אנד ג'ונסון , הארלי דוידסון , ויונייטד הלת' . אחרי הסגירה תדווח חברת IBM 

אתמול נטפליקס  דיווחה על דוחות חזקים אחרי הסגירה ומנייתה זינקה במסחר המאוחר. המצטרפים לשירותי הסטרימינג שלה עלו מעבר לתחזיות, וגם סך ההכנסות ברבעון השלישי.  

בזירת המאקרו פורסמו ב-15:30 מחירי היבוא והיצוא לספטמבר, וב-16:15 יפורסמו תפוקת הייצור וניצולת הייצור בספטמבר. 

משבר ארה"ב-צפון קוריאה ממשיך, כשהיום פורסמו אזהרות מפורשות מהמדינה המבודדת מפני מלחמה גרעינית ש"עלולה לפרוץ בכל רגע". סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם אמר היום כי מדינתו היא היחידה בעולם שנתונה ל"איום גרעיני" קיצוני וישיר מצד ארה"ב, וכי יש לה את הזכות להגן על עצמה.

סגן השגריר הזכיר את התרגילים הצבאיים הגדולים של ארה"ב עם שותפותיה המתרחשים כל שנה באזור קוריאה הכוללים "נכסים גרעיניים" וטען ש"מבצעים סודיים שנועדו להחליף את ההנהגה העליונה שלנו" הינם מסוכנים יותר. "מרבית שטח ארה"ב נמצא בטווח האש שלנו", אמר סגן השגריר. "אם ארה"ב תעז לפלוש אפילו לאינץ' אחד מהטריטוריה הקדושה שלנו, היא לא תוכל להתחמק מהעונש החמור שלנו בכל מקום בעולם".

עוד בגזרת המניות - חברת הביוטק TransEnterix (סימול TRXC) ממשיכה לזנק לאחר שקיבלה אישור FDA לשיווק של מערכת הרובוטית של החברה שמסייעת בניתוחים. אתמול המניה זינקה ב-93% וביום שישי קפצה ב-101%. 

בואינג  מרכזת עניין על רקע מהלך של המתחרה איירבוס , שרכשה את השליטה ביצרנית מטוסי הסילון Bombardier.