אלטשולר שחם תמך - וכהונת מנהלי צבי צרפתי הוארכה

המשך הכהונה של המנכ"לים המשותפים של חברת הנדל"ן, רפי ומשה צרפתי, אושר בתמיכת בית ההשקעות, המחזיק ב-9% ממניות החברה

גילעד אלטשולר / צילום: תמר מצפי
גילעד אלטשולר / צילום: תמר מצפי

יום לאחר ש"גלובס" חשף את היקף תשלומי השכר העצומים ששילמה חברת הנדל"ן צבי צרפתי למנהליה - היו"ר, צבי צרפתי, ובניו, רפי ומשה, המשמשים בה מנכ"לים משותפים - אישרה היום (ג') אסיפת בעלי המניות של החברה את המשך כהונתם של צמד המנכ"לים. אישור זה נדרש בעקבות תום תקופת כהונתם.

ככל הידוע, מי שתמך באישור המשך הכהונה הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם, המחזיק בכ-9% ממניות צרפתי, בעיקר באמצעות קרנות נאמנות - כמחצית מהמניות שמוחזקות על ידי בעלי מניות המיעוט בחברה (משפחת צרפתי מחזיקה בכ-80% מזכויות ההצבעה בחברה). שאר בעלי מניות המיעוט שהשתתפו באסיפה, התנגדו ברובם הגדול להחלטה.

בלב הסערה שפרצה באחרונה בחברת צרפתי, עומדים התגמולים הנדיבים שלהם זוכים בחברה בעלי השליטה ממשפחת צרפתי המשמשים מנהליה. מאז שהונפקה החברה לפני יותר מ-20 שנה, גרפו השלושה (צבי, רפי ומשה צרפתי) שכר בעלות מצרפית של כ-150 מיליון שקל. בעשור האחרון, הגיעו התגמולים שלהם זכו יחד ליותר מ-80 מיליון שקל - ממוצע שנתי של יותר מ-8 מיליון שקל.

משה ורפי צרפתי זכאים כיום, כל אחד, לשכר חודשי של כ-115 אלף שקל, מענק על בסיס תוצאות החברה ותנאים נלווים נוספים. עלות העסקת כל אחד מהם עמדה אשתקד על כ-1.8 מיליון שקל. אביהם, צבי צרפתי, זוכה לשכר חודשי של כ-160 אלף שקל, מענק שנתי על בסיס תוצאות החברה ותנאים נלווים נוספים, ועלות העסקתו ב-2016 הסתכמה ב-2.3 מיליון שקל.

מהעדכונים של החברה עולה כי ועדת התגמול שלה מבצעת בשבועות האחרונים "הליך של בחינת מדיניות התגמול ושכר נושאי משרה בחברה, כולל בעלי השליטה בה (לאור העובדה שבאמצע נובמבר 2017 מסתיימות שלוש השנים שבהן אושר שכר בעלי השליטה), ואלה יובאו לאישור הדירקטוריון והאסיפה בהתאם להוראות".

חברת צרפתי עלתה לכותרות בשבוע שעבר, אחרי ששני בעלי מניות מיעוט בחברה, תומר חפץ ועו"ד ארז רוזנבוך, פרסמו הודעת עמדה, שבה יצאו נגד התגמולים הניתנים לבני המשפחה והתנהלות החברה.

השניים טענו כי "בני משפחת צרפתי הפכו את החברה, הלכה למעשה, ללשכת עבודה פרטית (בחברה עובדים שישה מבני משפחת צרפתי וקרוביהם; א"ל). כל זאת, על חשבונם של כלל בעלי המניות של החברה, באופן שבו בני המשפחה עושקים למעשה את קופת החברה על חשבונם של בעלי מניות המיעוט בה ומקפחים אותם".

בתגובה לכך, אתמול פרסם דירקטוריון צבי צרפתי התייחסות להודעת העמדה, שבה הגדיר את התנהלות השניים: "ניצול לרעה של זכות בעל מניות בחברה והתנהלות בחוסר תום לב".