וונטייז תפסיק אספקת חלק מהשירותים ללקוח המרכזי שלה

דיווחה כי "חל עיכוב בתשלום של טריפל-סי כלפי החברה" ■ בתחילת השנה חתמה וונטייז על הסכם אסטרטגי לשיתוף-פעולה עם טריפל-סי, הפועלת בתחום של מחשוב ענן למגזר העסקי וכספקית אינטרנט ללקוחות פרטיים

המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה
המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה

מחלוקת מהותית בין חברת וונטייז , הפועלת בתחום של אספקת תכני וידאו דיגיטלי לפי דרישה עבור מכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות, לבין הלקוח המרכזי שלה - חברת טריפל-סי, שמאיימת על המשך ההתקשרות בין השתיים. וונטייז דיווחה כי "חל עיכוב בתשלום של טריפל-סי כלפי החברה".

בתחילת השנה חתמה וונטייז על הסכם אסטרטגי לשיתוף-פעולה עם טריפל-סי, הפועלת בתחום של מחשוב ענן למגזר העסקי וכספקית אינטרנט ללקוחות פרטיים, שבמסגרתו התחייבה טריפל-סי לספק את שירות ה-SmartVOD של וונטייז כחלק אינטגרלי מחבילת האינטרנט והטלוויזיה שהיא מספקת ללקוחותיה. טריפל-סי התחייבה אז לתשלום של 17 מיליון שקל לפחות עבור התחייבות להפצת שירותי התוכן של וונטייז למשך שלוש שנים.

כעת וונטייז מדווחת כי בכוונתה להסיר בתוך חודש שניים מתוך ארבעת רכיבי השירות שהיא מעניקה לטריפל-סי עקב מחלוקות מקצועיות וכספיות בין הצדדים ורצונה להקטין את חשיפתה לעיכובים נוספים בתשלום. עוד מציינים בוונטייז כי "על-פי הוראות ההסכם, נתונה לטריפל-סי הזכות לבחור בין המשך קיומו של ההסכם תוך הפחתת עלות הרכיבים שהוסרו, לבין ביטול ההסכם בכללותו והפסקת השירותים שהיא מקבלת מן החברה ללא תשלום פיצוי לחברה".

למרות הבעיות מול טריפל-סי והעובדה שמדובר בהסכם חשוב עבור וונטייז, מציינים בחברה כי "ככל שתבחר טריפל-סי להפחית את התשלום בגין הרכיבים שהוסרו, לא יהיה בכך כדי להשפיע באופן מהותי על התוצאות הכספיות נטו הצפויות לנבוע מהתקשרותה בהסכם". מאז הונפקה בבורסה בקיץ 2016, רשמה המניה ירידה של יותר מ-60%.

במחצית הראשונה של 2017 רשמה וונטייז גידול של 55% בהכנסות לרמה של 603 אלף דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם ההפסד התפעולי שלה גדל ב-70% ועמד על כ-3.3 מיליון דולר.

מנכ"ל טריפל סי רמי נחום אמר בתגובה כי "מדובר באיום ריק מתוכן שכן דרישתה של וונטייז להסרת תוכן כפופה, לפי ההסכמים, להסכמה של טריפל סי ואין לוונטייז אפשרות לבצע מהלכים חד צדדיים. אכן בין טריפל סי וחברת וונטייז התגלעה מחלוקת לאור אי עמידה של וונטייז בהתחייבויותיה לספק תוכן לפעילות סמארט טי וי כפי שהוסכם. כתוצאה מכך חתמה באחרונה טריפל סי על הסכמים עצמאיים עם ספקי תוכן במטרה להבטיח מגוון רחב של ערוצים לינאריים ללקוחותיה. טריפל סי תפעל להבטיח שלא תהיה שום פגיעה בשירות הניתן ללקוחות והיא תמשיך בפעילויות להרחבת היצע הערוצים והתוכן ללקוחותיה".