מחזקת את ההון: פלסטו-קרגל תגייס 37 מיליון שקל תמורת הקצאת 20% מההון לבעלת השליטה והפניקס

המחזיקים הבולטים בבעלת השליטה בפלסטו-קרגל, חברת סי.אי תעשיות קרטון, הם ניר דור, גבי נגר והאחים עמירם ויהושע לוינברג

חברת התעשייה פלסטו-קרגל פועלת לחיזוק ההון ושיפור הנזילות שלה, ומתכננת להקצות כ-20% ממניותיה לבעלת השליטה - חברת סי.אי תעשיות קרטון, שבה מחזיקים כמה משקיעים - ולחברת הביטוח הפניקס, תמורת 37 מיליון שקל, בחלוקה שווה.

המחזיקים הבולטים בסי.אי קרטון הם ניר דור, גבי נגר והאחים עמירם ויהושע לוינברג. לצדם, בעלי מניות נוספים בפלסטו-קרגל הם כלל תעשיות, קרן סקיי וקרן בראשית. פלסטו זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לאשר את ההקצאה, שבמסגרתה תקצה החברה כ-10% מהמניות (3.85 מיליון מניות) לסי.אי. תעשיות קרטון, ותבצע הקצאה של נתח מניות דומה להפניקס, שנמצאת בשליטת קבוצת דלק.

בפלסטו ציינו כי תנאי להשלמת ההצעה הפרטית להפניקס הוא השלמתה בפועל של ההצעה לסי.אי, שחלקה בפלסטו לא צפוי להשתנות משמעותית, ויעמוד על כ-45% מהמניות. התמורה בהקצאה נעשית לפי מחיר של קרוב ל-5 שקלים למניה, המשקף הנחה של כ-14% על שווי המניה הבוקר.

"עלויות גיוס נמוכות יחסית"

בפלסטו הסבירו כי גיוס ההון "נדרש לה לצורך שיפור נזילותה, איתנותה הפיננסית והונה העצמי (לרבות שיפור היחס בין חוב להון בחברה)", וכי הוא נעשה לאחר דיון ובחינה, "בשים לב לצרכיה הפיננסיים של החברה, לחלופות העומדות בפניה לגיוס הון וחוב, ולנתונים אודות שיעורי הניכיון המקובלים בעסקאות מסוג זה". עוד ציינו כי לאחר שנבחנו חלופות גיוס אחרות, בוועדת הביקורת והדירקטוריון הגיעו למסקנה כי גיוס ההון בדרך זו "הוא מהלך מהיר יחסית, הכרוך בעלויות גיוס נמוכות יחסית, וכי בתנאים האמורים, הוא מיטבי ואף חיוני עבור החברה".

באוגוסט 2016 הושלם מיזוגה של חברת קרגל הפרטית אל תוך מי שהיתה החברה הבת שלה - פלסטו (אז פלסטו-שק). עיסוקה של קרגל התמקד בייצור לוחות ומכלים מקרטון גלי, המיועדים למגוון רחב של אריזות לחקלאות ותעשייה, ופעילותה של פלסטו התמקדה בייצור ושיווק יריעות, שקיות ואריזות מהחומר הפלסטי פוליאתילן.

בשתי החברות כיוונו במיזוג ליצירת חברה מאוחדת, שתחזיק במאסה קריטית משמעותית בשוקי האריזות הגמישות והקרטון, שתסייע לשיפור המצב הפיננסי וכן תגדיל את הסחירות במניה.

המניה ירדה 20% מאז המיזוג

ואולם, ממועד המיזוג, תחילת אוגוסט 2016, נחלשה המניה בקרוב ל-20% למרות עלייה של כ-11% מתחילת השנה והיא כיום נסחרת לפי שווי חברה של כ-170 מיליון שקל - דומה לשווי לפיו רכשה קרגל את השליטה בפלסטו-שק ב-2007 מידי עודד פלר ומוטי הרשקו.

בסיכום המחצית הראשונה של 2017, הפסדיה של פלסטו הצטברו ל-15 מיליון שקל, וזאת לאחר הפסד של 6 מיליון שקל בסיכום 2016 כולה. למרות שיפור של כ-6% בהכנסותיה למחצית השנה, שהגיעו ל-390 מיליון שקל, פלסטו סבלה מהוצאות כבדות של 20 מיליון שקל, בעיקר בגין מעבר למפעל החדש של קרגל, מלוד אל סמוך ליישוב להבים שבדרום, שגרר אותה להפסד תפעולי ולשורה תחתונה שלילית.

עוד הציגה החברה בדוחות סך התחייבויות של כ-730 מיליון שקל - קרוב ל-450 מיליון שקל מתוכם התחייבויות שוטפות, לצד הון עצמי של 235 מיליון שקל וקופת מזומנים של 34 מיליון שקל.