המסחר בת"א ננעל בירידות; דלק וחברה לישראל בלטו לשלילה

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ כיל וחברה לישראל יורדות על רקע דיווחים על אישור מיזוג פוטאש-אגריום ■ ברקליס חותך המלצה ומחיר יעד למניית מזור

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ה') במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. 

 

היום בצהריים יחל המועד להגשת ההצעות במכרז המשותף של אגף החשכ"ל באוצר ורשות ני"ע למכרז "לבחירת מנהלים לקרנות השקעה בחברות היי-טק, אשר ייסחרו בבורסה הישראלית, ויקבלו את הגנת המדינה מפני הפסדים של המשקיעים בקרנות, וכן ערבויות לגיוס אשראי". הגופים הצפויים להגיש הצעות הן אקסלנס, שחוברת לקרנות ION וקיינן פרטנרס; תמיר פישמן, שבניהול אלדד תמיר, שאליו חוברים דדי פרלמוטר - לשעבר בכיר מאוד באינטל העולמית, עדי גן, לשעבר בקרן אוורגרין, ואמיר גלאור מאינפיניטי; ובעלי מניות בבית ההשקעות הלמן אלדובי, שחוברים לאיילון ולגורמים בכירים אחרים מעולם ההיי-טק. נוסף על שלושת הגופים הללו, שככל הידוע כבר מחזיקים בתשקיף מוכן, בוחנים בחיוב הגשת הצעות במכרז גם בתי ההשקעות אלומות ואי.בי.אי.

כלי תקשורת בקנדה פרסמו הלילה כי ענקית הדשנים פוטאש קיבלה הלילה אישור למיזוג עם חברת אגריום, בכפוף למספר תנאים מתלים. בתגובה, ריכזו כיל  והחברה האם חברה לישראל  עניין שלילי רב. דלק קבוצה  ריכזה עניין שלילי גם היא.

בנק ברקליס חותך את המלצתו למניית מזור רובוטיקה , לאחר שזו זינקה בחדות מתחילת השנה, מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר", במחיר יעד של 34 דולר, נמוך משמעותית ממחיר השוק.

טבע  הגישה לפני מספר ימים בקשה לרישיון ביולוגי (BLA) לרשות המזון והתרופות של ארה"ב, ה-FDA, עבור התרופה fremanezumab המיועדת לטיפול במיגרנה, בתקווה שתהווה את הבלוק בסטר של החברה, שתיכנס לנעליה של הקופקסון. 

מניית פרוטליקס  מרכזת עניין, לאחר שהחברה, המייצרת תרופות ביוטכנולוגיות בתאי גזר, הודיעה על הסכם למסחור המוצר המוביל שלה, PRX-102 לטיפול במחלת פברי, עם חברת Chiesi Farmaceutici (קייסי פרמצבטיקה) לשיווקו בכל הטריטוריות מחוץ לארה"ב. בתמורה לזכויות השיווק תקבל פרוטליקס 25 מיליון דולר מיידית ועד 320 מיליון דולר בתשלומם.

סודהסטרים  ומיילן , מנגד, רשמו ירידות.

אל על  המשיכה לעמוד במוקד, לאחר ששלשום השלימה נפילה של כ-16% מתחילת החודש ושל כ-22% מתחילת השנה. זאת, לאחר שחוותה זינוק של מאות אחוזים, בעיקר הודות לקריסת מחירי הנפט.

שטראוס  ריכזה עניין גם היום. כלכלני בנק סיטי ממליצים על המניה במחיר יעד של 77 שקל.