נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית אפל ירדה ב-2.4%

פורסם נתון תביעות דמי האבטלה השבועיות ■ מניית סנאפ ירדה בכ-3.5% לקראת פרסום הדוחות הכספיים ■ IBM המשיכה לעלות לאחר הדוחות הטובים

סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת. באירופה נרשמה נעילה שלילית, ובאסיה נסגר המסחר במגמה מעורבת.

 

אתמול נרשמו שיאים חדשים בוול סטריט כשהפעם היה זה מדד דאו ג'ונס ששבר את רמת 23,000 הנקודות. הנפט המשיך אתמול במסע העליות שהחל בשבועות האחרונים וזאת בעיקר בשל שני נתונים: הנתון הראשון הוא הפנייה שבוצעה בשבוע שעבר למפיקי פצלי השמן לתאם מחירים עם מדינות אופ"ק והנתון השני הוא הירידה החדה במלאי הנפט הגולמי. יש לציין כי למחירי הנפט יש השפעה משמעותית על האינפלציה וההערכות הן כי בחודשים הקרובים ירשמו מדדים יחסית גבוהים שיקרבו את האינפלציה השנתית ליעד יציבות המחירים.

בחזית המאקרו, מספר תביעות דמי האבטלה השבועיות לשבוע שעבר עמד על 222 אלף, נתון טוב מהצפי ל-240 אלף תביעות חדשות. 

עונת הדוחות בעיצומה ואתמול הייתה זו אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM)  שהיכתה את התחזיות המוקדמות והמניה זינקה בכ-9%, העלייה התוך יומית החדה ביותר שרשמה המניה בשנים האחרונות. יש לציין שמדובר בנתון משמעותי וזאת בשל העובדה כי IBM היא אחת החברות הוותיקות והכבדות שנסחרות בוול סטריט.

איביי  פרסמה את דוחותיה הכספיים, במסגרתם הנמיכה את תחזיות הרווח שלה. עוד תדווח היום סנאפ , אחת החברות המאכזבות בוול סטריט מאז הנפקתה.

מניית אפל  ירדה על רקע חששות בשוק באשר לביקושים נמוכים למכשירי האייפון 8 והאייפון 8 פלוס שהושקו לאחרונה. ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו תשיק את מכשיר הדגל החדש שלה, האייפון X, ב-3 בנובמבר - במהלך שאולי יעורר סנטימנט חיובי במניה שמדשדשת לאחרונה.