טבע במו"מ להעברת מטה החברה לפרויקט בפ"ת

הפרויקט יקום על שטח של כ-40 אלף מ"ר, ותקופת השכירות בין הצדדים צפויה להיחתם לתקופה של למעלה מ-20 שנה ■ השלמת הפרויקט והאכלוס צפויים בעוד מספר שנים

משרדי טבע ברחוב בזל בפתח תקוה / צילום: אלון רון
משרדי טבע ברחוב בזל בפתח תקוה / צילום: אלון רון

חברת התרופות טבע מנהלת מו"מ להעברת מטה החברה לפרויקט משרדים חדש בפתח-תקווה, שייבנה על-ידי החברות ויתניה וקרסו נדל"ן, כך נודע ל"גלובס". מדובר בפרויקט שיכלול על-פי ההערכות לפחות 40 אלף מ"ר משרדים וחניות באזור אם המושבות. להערכת גורמים בענף, דמי השכירות יעמדו על 45-50 שקל למ*ר לחודש (ברמת מעטפת). תקופת השכירות צפויה להיות ארוכה, למעלה מ-20 שנה כולל אופציות. השלמת הפרויקט והאכלוס צפויים בעוד מספר שנים.

בחודש שעבר דיווחה ויתניה כי התקשרה בהסכם לרכישת 50% מזכויות הבעלות במגרש בשטח של כ-24.5 אלף מ"ר הממוקם בחלק הצפון-מזרחי של איזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה מידי חברת קרסו נדל"ן, תמורת 68.5 מיליון שקל. בנוסף התקשרו הצדדים בהסכם לפיתוח המקרקעין והקמת בניינים לצרכי תעסוקה, כאשר ניהול הבנייה של הפרויקט יבוצע על-ידי אס.ג'י.אס חברה לבניין שבבעלות אהוד סמסונוב וירון שמיע, מבעלי השליטה בויתניה. על-פי התב"עות החלות על הקרקע, ניתן לבנות עליה 61 אלף מ"ר שטחים עיקריים וכן שטחי שירות של כ-94 אלף מ"ר.

חברת ויתניה, הנסחרת בבורסה בת"א בשווי של 540 מיליון שקל, עוסקת בפיתוח, ייזום בנייה והשכרה של נדל"ן בארץ ובחו"ל. בין בעלי החברה, מלבד סמסונוב (המשמש כיו"ר החברה) ושמיע, נמנים בין היתר החברות פליינג קרגו, גיתם מערכות ואחים חממה ושות'.

איחוד המטה בפתח-תקווה

אם אכן ייחתם הסכם שכירות ארוך טווח בין הצדדים, תהיה זו אכזבה לקבוצת עזריאלי, שגם עימה ניהלה טבע מגעים לעבור לפרויקט שתקים בפתח-תקווה. בחודש שעבר דיווחה עזריאלי כי רכשה קרקע של 19 דונם בחלקו המזרחי של אזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה, סמוך לפרויקט משרדים שכבר נמצא בבעלותה. היקף העסקה, שצפויה להיות מושלמת בתוך כחודש, עומד על 91 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

את הקרקע רכשה עזריאלי מידי איש הנדל"ן עמוס לוזון וחברת הבנייה תדהר (שרשמו רווח של כ-35 מיליון שקל על המגרש שרכשו לפני כשנתיים בלבד מידי חברת ישראלום). היא כוללת זכויות לבנייה של כ-53 אלף מ"ר וכן מרתפי חנייה.

טבע, שהתכוונה לבנות מתחם משרדים חדש ברעננה, מכרה לאחרונה את הקרקע שרכשה בעיר לאמדוקס, והיא מתכוונת להשאיר את מטה החברה בפתח-תקווה, אך במיקום שונה מהנוכחי. המטה החדש יאחד את כל אתרי מטה החברה בעיר, ובהמשך גם את פעילות המו"פ הייחודי. נכון להיום ממוקם מטה טבע ברחוב בזל בפתח-תקווה, ונוסף על כך היא פעילה בעוד כמה אתרים בעיר, בין היתר בפארק דניב ובבניין קודאק.

עבור טבע, מכירת המגרש ברעננה כשנתיים בלבד לאחר רכישתו, משתלבת עם צרכיה של החברה לממש נכסים ולצמצם הוצאות, במטרה לשרת את החוב הגדול שלה (35 מיליארד דולר). במסגרת המהלך להתייעלות ולהפחתה בעול החובות, דיווחה אתמול החברה על השלמת מכירת עסקי בריאות האישה שלה, לצורך צמצום היקף החובות שלה לבנקים.

מטבע נמסר בתגובה: "כפי שטבע הודיעה, החברה החליטה למכור את הקרקע ברעננה שבבעלותה. טבע שוקדת על מציאת פתרון מיטבי להקמת המטה הגלובלי של החברה בפתח-תקווה, אשר יביא לייעול עבודתו ולחיסכון בעלויות הקמתו. טבע מחויבת ליצירת סביבת עבודה נוחה ומתקדמת העולה בקנה אחד עם התרבות הארגונית והערכים המנחים אותה".