קרן קנדית מכרה מניותיה בגזית גלוב ב-170 מיליון שקל

בצד הרוכש: מוסדיים והחברה האם נורסטאר ■ גזית גלוב הניבה בשנה האחרונה תשואה שלילית של 4%, לעומת 17% שהניב מדד הנדל"ן המקומי

קרן ההשקעות הקנדית מאוור מימשה בשבוע שעבר את החזקותיה בחברת הנדל"ן המניב גזית גלוב , ומכרה את מניותיה בימים האחרונים בהיקף של כ-170 מיליון שקל - 2%-2.5% ממניות החברה. החברה האם של גזית גלוב, נורסטאר, שנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל, רכשה מניות בכ-35 מיליון שקל מתוך סכום זה בעסקה מחוץ לבורסה. בעקבות הרכישה, חלקה של נורסטאר בגזית גלוב קרוב ל-52%. ככל הידוע, את יתרת המניות רכשו כמה גופים מוסדיים.

הרכישה של נורסטאר נעשתה לפי מחיר מניה המתקרב ל-34 שקל - דומה למחירה הנוכחי, המשקף לגזית גלוב שווי של 6.6 מיליארד שקל, לאחר שחיקה של כ-4% בערכה בשנה האחרונה. זאת, לעומת תשואה חיובית של 17% שהניב מדד חברות הנדל"ן בבורסה המקומית. בשלוש השנים האחרונות נשחקה המניה ב-16%, בשעה שמדד הנדל"ן הניב בתקופה זו תשואה חיובית של 36%.

ביצועי המניה עצבנו את כצמן

בתחילת השנה, בראיון ל"גלובס" הביע כצמן את חוסר שביעות רצונו מביצועי המניה, ואמר: "זה גם מעצבן אותי. המלה האמיתית זה מעצבן, לא מטריד. אני לא רגיל לזה. כשאני מנסה לחשוב ביני לביני למה זה, נראה לי שזה גם הנושא של חברת החזקות וגם איזה סנטימנט שלילי שעדיין נשאר מסיפור ההשקעה שלנו בקבוצת א. דורי. התשובה לזה היא רק אם אתה מייצר עסקים חדשים. חלק מהדיסקאונט הזה נובע משנים קודמות, שבהן לא ייצרנו עסקים חדשים, או לפחות השוק לא ראה מאתנו ייצור עסקים חדשים".

מוקדם יותר החודש ביצעה גזית גלוב רכישה ישירה ראשונה בניו יורק של נכס מניב, מאז שמכרה אשתקד את החזקותיה בחברה הבת לשעבר, אקוויטי וואן. הנכס, שבו שטחי השכרה של כ-8,550 מ"ר, ממוקם בחלק הצפון מזרחי של מנהטן (Upper east-side). הוא נרכש תמורת 73 מיליון דולר על ידי גזית הורייזונס, החברה הבת החדשה, שמרכזת את פעילותה של גזית גלוב בארה"ב.

בסוף 2016 הודיעה במפתיע רחל (רוחה) לוין על התפטרותה מתפקידה כמנכ"לית גזית גלוב, לאחר מעט יותר משנה בתפקיד - ככל הידוע, על רקע מעורבותם האינטנסיבית יחסית של בעלי השליטה בניהול עסקיה. את לוין החליף כמנכ"ל סגל, וכצמן נושא במשרת היו"ר.

עיקר פעילותה של גזית גלוב מתרכזת ברכישה, בהשבחה, בפיתוח ובניהול מרכזים מסחריים מעוגנים סופרמרקטים בצפון אמריקה, בברזיל, בישראל ובאירופה, תוך התמקדות בערים שנמצאות באזורים אורבניים צומחים.

את המחצית הראשונה של השנה סיכמה גזית גלוב עם רווח נקי של 95 מיליון שקל, אחרי שאת 2016 כולה סיכמה עם רווח נקי של קרוב ל-800 מיליון שקל.