פלוג בביקור בבזן: "עולה הצורך ברגולציה חכמה ועקבית"

נגידת בנק ישראל סיירה אתמול במתחם בזן ■ יו"ר החברה: "השיח הציבורי אלים ופופוליסטי, אינו מתבסס על נתונים, על מספרים ועל עובדות"

קרנית פלוג / צילום: איל יצהר
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג וצוותה הגיעו אתמול (א') לביקור היכרות במתחם קבוצת בזן. במסגרת הביקור הציגו בפניה יו"ר הדירקטוריון עובדיה עלי ומנכ"ל הקבוצה אבנר מימון את פעילות הקבוצה והאתגרים העומדים בפתחה.

את פלוג ליוו, בין היתר, המשנה לנגידה, ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, מנכ"ל הבנק חזי כאלו, מנהל חטיבת מידע וסטטיסטיקה ד"ר איל רוזן ומנהל מחלקת המטבע ד"ר אילן שטיינר.

פלוג אמרה בסיום הסיור כי "המפעל מתמודד עם האתגר של שילוב תעשייה חיונית ותעסוקה איכותית עם הצורך לשפר כל הזמן את ההקפדה על איכות הסביבה והעמידה בתקנים מחמירים בנושא, בעיקר לאור קרבת המפעל לריכוז האוכלוסיה". הנגידה הוסיפה, כי "כפי שנוכחנו בביקורים במפעלים רבים ברחבי הארץ, גם כאן עולה הצורך ברגולציה חכמה ועקבית".

יו"ר בזן הדגיש בפני צוות הבנק את חשיבות התפתחותה של בזן למשק, את החיוניות של ייצור מקומי וקרא להתערבות ממשלתית בכל הנוגע לחינוך מקצועי והכשרת עובדים לתעשייה. "השיח הציבורי אלים ופופוליסטי, אינו מתבסס על נתונים, על מספרים ועל עובדות", אמר במהלך הביקור עלי, "אם נבחן את הנתונים, בזן היא מהמובילות בעולם בנושא איכות הסביבה, וחל שיפור דרמטי ומהותי שעלה כ-1.3 מיליארד שקל".

המנכ"ל מימון הציג בהרחבה את פעילות הקבוצה והדגיש בפני הצוות את החיוניות של הקבוצה למפרץ חיפה, בהיותה מעסיק מרכזי באזור. בסיום הביקור, המשנה למנכ"ל בזן, שלומי בסון, ערך לאורחים סיור ברחבי המתחם, הציג את מתקני החברה וסקר בפניהם את השיפור המשמעותי שהתרחש בעשור האחרון בכל הנוגע לאיכות הסביבה והבטיחות.