הסמארטפון הראשון בעולם עם מעבד בינה מלאכותית

חברת וואווי הסינית הציגה בשבוע שעבר את ה-Mate 10, הסמארטפון הראשון בעולם בעל מעבד בינה מלאכותית ■ וואווי הטמיעה במצלמה שלה זיהוי תמונה, כך שכשנכוון את המצלמה לאובייקט מסוים, המכשיר יידע באופן מיידי מהו אותו אובייקט וישנה את פרמטרי הצילום בהתאם

אתם יושבים על הספה בבית. הסמארטפון שלכם מרגיש שאתם עייפים ולכן פוקד על המערכת החכמה בבית לעבור למצב מנוחה. התריסים נסגרים, האור מתעמעם ומוסיקה שקטה שוטפת את החדר. בעוד כשעה הוא כבר יעיר אתכם עם השיר האהוב שלכם.

מדע בדיוני? ממש לא. האפשרויות האלה קיימות כבר היום במה שנקרא AI או בינה מלאכותית בעברית. כשאפל הציגה את שבב ה A11 ביוניק שלה וזיהוי הפנים החכם באייפונים החדשים, נדמה שיריית הפתיחה למירוץ הבינה המלאכותית החל באופן רשמי. אלא שמי שחטפה את הבכורה היא דווקא חברת וואווי הסינית שהציגה בשבוע שעבר את ה-Mate 10, הסמארטפון הראשון בעולם בעל מעבד בינה מלאכותית. המעבד החדש של וואווי, הקירין 970 משלב יחידת עיבוד עיצבית חדשה לגמרי בשם NPU שעליה יוטלו כל משימות הבינה המלאכותית.

אז מה אפשר לעשות עם סמארטפון בעל בינה מלאכותית?

יחידות עיבוד בינה מלאכותית מאוד מהירות ויודעות לנתח כאלפיים תמונות בדקה, ועל כן רוב היישומים היום הם יישומי ניתוח וזיהוי תמונה. אפל למשל, יישמה את הבינה המלאכותית באייפון X שלה כך שהוא יידע לזהות את המשתמש בקלות רבה ולהדליק את המכשיר רק כשיזהה את הפנים שלנו. וואווי הטמיעה במצלמה שלה זיהוי תמונה כך שכשנכוון את המצלמה לאובייקט מסוים, המכשיר יידע באופן מיידי מהו אותו אובייקט וישנה את פרמטרי הצילום בהתאם. אם למשל נכוון את העדשה לצלחת אוכל, הסמארטפון יכוון את הצבעים בתמונה לחזקים ורווים יותר בעוד שאם נכוון את העדשה לכלב או חתול הוא יזהה באופן מדויק את האובייקט וישנה את החדות והצבעים כך שנוכל להבחין בתמונה גם בפרטי הפרווה של אותה חיה.

מגוון היישומים הקשורים לבינה מלאכותית עדיין לא רבה. הטכנולוגיה עדיין בראשית דרכה והמבחן החשוב יהיה אילו יישומים מעניינים ואולי מהפכניים, ימצאו המפתחים בעתיד הקרוב. מה שבטוח זה שהחיים שלנו הולכים להיות נוחים יותר.

באדיבות אלי חבוש, HTmag.co.il