זכיין פיצה האט בישראל גייס 24 מ' ש' עבור דראגון טייל

החברה הישראלית שייסד אודי שמאי מספקת פתרון תוכנה שמאפשר אופטימיזציה של ניהול המשלוחים לרשתות, ובהן פיצה האט, KFC ודומינו'ס

אודי שמאי, מייסד דראגון. הכנסות צנועות, צמיחה גבוהה / צילום: יוסי כהן
אודי שמאי, מייסד דראגון. הכנסות צנועות, צמיחה גבוהה / צילום: יוסי כהן

10 חודשים לאחר שהונפקה לראשונה בבורסה האוסטרלית, חברת התוכנה הישראלית Dragon Tail Systems השלימה בהצלחה הנפקה משנית. דראגון טייל, המספקת פתרון תוכנה שמאפשר אופטימיזציה של ניהול המשלוחים למסעדות מזון מהיר, גייסה 8.8 מיליון דולר אוסטרלי (24 מיליון שקל), שלדבריה ישמשו לתמיכה בשלב הבא של הצמיחה שלה. בחברה מציינים כי ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים.

הגיוס בוצע במחיר של 0.22 דולר למניה, שמהווה דיסקאונט של 13.7% על מחיר הנעילה האחרון, ושל כ-1% על המחיר הממוצע ב-15 הימים האחרונים. בהשוואה להנפקה הראשונית בדצמבר 2016, מדובר על מחיר שגבוה ב-10%: דראגון טייל הונפקה כשגייסה אז 6 מיליון דולר לפי מחיר של 0.2 דולר למניה. בפברואר היא הגיעה לשיא של כ-0.33 דולר, אך לאחרונה נסחרה סביב רמות מחירים של 0.22-0.25 דולר למניה. שווי השוק של החברה עומד על 44 מיליון דולר אוסטרלי (כ-120 מיליון שקל). המניות החדשות שהונפקו יהוו כ-19% מהון המניות של דראגון טייל לאחר ההנפקה.

Dragon Tail Systems
 Dragon Tail Systems

דראגון טייל נוסדה על-ידי יהודה (אודי) שמאי, שהקים וניהל בישראל את דומינו'ס פיצה והוא כיום זכיין רשת פיצה האט. שמאי הוא דירקטור בחברה, ומנכ"ל דראגון טייל הוא עידו לבנון. בין לקוחות החברה נמצאים פיצה האט בישראל, קנדה וקפריסין; KFC באסיה וקפריסין; CARA מקנדה ודומינו'ס. החברה מציעה כאמור אופטימיזציה מקצה לקצה של פעילות המסעדה: מניהול הפעילות במטבח, דרך האריזה וההכנה למשלוח, המשלוח עצמו, ועד ניהול הקשר עם הלקוח. פתרון התוכנה שלה, Algo, שמנהל את תהליך המשלוח, מציע לדבריה חיסכון משמעותי כשהוא מגדיל את דיוק זמני המשלוחים, מפחית את עלות העבודה ומוביל להגדלת מכירות החנות. במקביל הוא מאפשר ללקוח לעקוב אחר מצב ההזמנה שלו.

לפי מצגת שפרסמה דראגון טייל לקראת ההנפקה המשנית, נכון לרבעון השלישי של 2017 היא פועלת ב-89 ערים ב-7 מדינות, לעומת 47 ערים ב-3 מדינות בשנה שעברה. בשבוע שעבר הודיעה החברה על חוזה חדש עם רשת ג'פניקה הישראלית.

הגיוס נחוץ להמשך הצמיחה

במחצית הראשונה של שנת 2017 הכנסות החברה היו עדיין צנועות יחסית, אך היקפן היווה צמיחה משמעותית לעומת התקופה המקבילה ב-2016. דראגון טייל רשמה במחצית הכנסות של 86 אלף דולר אמריקאי, זינוק של 60.5% לעומת המחצית המקבילה. בד בבד, ההפסדים של דראגון טייל העמיקו: ההפסד התפעולי גדל מ-517 אלף דולר לכ-2 מיליון דולר וההפסד הכולל לתקופה הסתכם ב-1.7 מיליון דולר, עלייה מ-462 אלף דולר במחצית הראשונה של 2016.

בסוף יוני היו לדראגון טייל מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי" ונכתב כי יכולתה להמשיך לפעול ולממן את הצמיחה המתוכננת שלה תלויה בגיוס מימון נוסף או יצירת הכנסות נוספות מהפעילות שלה.

עם פרסום הדוחות ציינו בחברה כי היא פועלת ליצירת התשתית שתוביל "להמשך הצמיחה האקספוננציאלית". עוד הוסיפה דראגון טייל כי עם לקוחות ענקים כמו פיצה האט, KFC ודומינו'ס, לקוחות חדשים שצפויים להצטרף בקרוב וטכנולוגיה חדשנית - "החברה נמצאת בעמדה טובה להמשיך במגמת הצמיחה שלה". המנכ"ל לבנון אמר אז כי "השוק הגלובלי הפוטנציאלי לפתרונות החברה הוא עצום ורק התחלנו לממש את הפוטנציאל".

התמורה מההנפקה הנוכחית תשמש את דראגון טייל להמשיך ולפתח את פתרונות התוכנה שלה, להגביר את ההשקעה בתפעול, להגדיל את הוצאות השיווק במטרה להשיג לקוחות חדשים וכן לצרכים עסקיים כלליים.

"אני שמח שדראגון טייל השיגה תמיכה רחבה ממשקיעים מוסדיים איכותיים בהנפקה זו", מסר לבנון. "אני רואה עתיד בהיר לפני החברה ובעלי המניות שלה. הכסף שגויס יסייע לנו להאיץ את קצב הצמיחה ולעמוד בביקושים של הרשימה המתרחבת של הלקוחות שלנו".