חברת הסייבר Skybox Securit מהרצליה מגייסת 150 מיליון דולר

המנכ"ל גידי כהן: "בעוד 12 חודשים נהיה ראויים להנפקה" ■ סקייבוקס הוקמה בשנת 2002 וגייסה מאז ההקמה 314 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי

חברת הסייבר הישראלית סקייבוקס סקיוריטי (Skybox) הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס משמעותי בהיקף של 150 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות CVC Growth, והשתתפה בו גם חברת השקעות הגלובלית Pantheon. "במסגרת העסקה נכנסים לחברה משקיעים חדשים", אומר המייסד והמנכ"ל גידי כהן ל"גלובס". בנוסף להזרמת ההון לחברה, חלק מהמשקיעים הקיימים של סקייבוקס, בהם העובדים, מוכרים את החזקותיהם. החברה לא מסרה כמה כסף נכנס לקופתה אך כהן אמר כי "רכישת מניות מהווה חלק משמעותי מהסבב".

סקייבוקס היא חברה פרטית שאינה מפרסמת נתונים לגבי הפעילות העסקית שלה אך כהן אומר היום כי "תוך 12 חודשים נהיה ראויים להנפקה מבחינת הפרופיל הפיננסי שלנו, אך מסייג את הדברים ומוסיף כי "בשלב זה הצעד הזה הוא לא חלק מהפוקוס שלנו".

סקייבוקס הוקמה בשנת 2002 וגייסה מאז ההקמה 314 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. המשקיעה הבולטת בחברה היא Providence שתחזיק כ-50% מהמניות לאחר הסבב הנוכחי. החברה מעסיקה כיום 260 עובדים, בהם 120 בהרצליה.

סקייבוקס מספרת כי היא "עוסקת בפיתוח תוכנה לניהול אבטחת מידע, המתמחה בהגנה מפני מתקפות סייבר. פתרונות אלו מספקים ללקוחותיה מבט מקיף על זירת ההתקפות הייחודית לכל ארגון. התוכנה משתמשת בטכנולוגיות אנליטיות כדי לתעדף את הסיכונים ברשת ומספקת המלצות לפעולה שיענו בצורה הטובה ביותר לסיכונים אלו. טכנולוגיה זו מספקות מענה לרשתות מורכבות ביותר בסביבות פיזיות, וירטואליות, ענן וטכנולוגיה תפעולית (OT)". כהן אומר בנוסף כי "בעשר השנים האחרונות כמות המכשירים בכל ארגון גדלה בצורה אקספוננציאלית אך כמות האנשים ושיטות העבודה גדלו בצורה מאוד הדרגתית".

כהן הוסיף כי "ארגונים וממשלות - כולם בדרך למהפך דיגיטלי או שהם כבר נמצאים בתוכו. המשמעות היא היווצרות אתגרי אבטחה חדשים, מכיוון שזירת ההתקפות עבור ארגונים אלה הופכות למורכבות יותר. אנו מפתחים את הטכנולוגיה שלנו באופן עקבי כדי לעמוד באתגרים האלה. ההשקעה החדשה תאפשר לנו להתמקד בחלק מהתחומים החשובים ביותר, כגון ניהול אבטחה עבור הענן ורשתות OT אשר שולטות בתשתיות חיוניות".

Skybox

שנת הקמה: 2002

תחום פעילות: סייבר סקיוריטי

מייסד ומנכ"ל: גידי כהן

עובדים: 260, מתוכם 120 בהרצליה

גיוסי הון: 314 מיליון דולר

משקיעים: Providence, CVC Capital ואחרים