שר האוצר של טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, ינחת מחר בישראל

ביקורו של מנוצ'ין הוא המשך לביקור הראשון של הנשיא טראמפ בישראל בחודש מאי האחרון, לאחר שטראמפ הודיע על הקמת "מרכז הכוונה בנושא מימון הטרור" ■ מנוצ'ין ייפגש עם נתניהו וכחלון ויסייר ביד ושם

סטיבן מנוצ'ין / צילום: רויטרס
סטיבן מנוצ'ין / צילום: רויטרס

שר האוצר של טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, ינחת מחר (ה') בישראל, בביקור ראשון שלו פה מאז נכנס לתפקידו. מנוצ'ין נחת היום בערב הסעודית בפתח סבב פגישות עם שרי אוצר במזרח התיכון. אחרי פגישותיו בירושלים בחמישי ובשישי, יצא מנוצ'ין לדובאי ואיחוד האמיריות. בישראל הוא יפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ובין היתר יסייר גם ביד ושם.

תפקיד שר האוצר הוא בעל חשיבות עצומה עבור ממשלת ישראל, שכן תחת הנחיות משרד האוצר מנהלים ממשלי ארה״ב מזה שנים ארוכות את משטרי הטלת הסנקציות. מספר חוקי אנטי-טרור קיימים מאפשרים לשר האוצר לחתום על צווים ולפעול להכריז על מוסדות פיננסיים, חברות מסחריות ואף אנשים פרטיים כמי שחסומים מלהיכנס לארה״ב ו/או לעשות עסקים עם חברות אמריקאיות.

בהודעת משרד האוצר האמריקאי נאמר שביקורו של מנוצ'ין הוא המשך לביקור הראשון של הנשיא טראמפ בישראל בחודש מאי האחרון, לאחר שטראמפ הודיע על הקמת 'מרכז הכוונה בנושא מימון הטרור'. למנוצ'ין תתלווה סגנית שר האוצר לענייני טרור ומודיעין פיננסי, סיגל מנדלקלר. יחד עמה יגיעו גם אנשי צוות בכירים של משרד האוצר מומחים בתחום מימון הטרור.

מנוצ'ין מונה לתפקיד בראשית כהונת טראמפ אחרי קריירה פרטית ענפה: 17 שנים בגולדמן זאקס, קרנות הון סיכון והיה בעליה של חברת המשכנתאות אינדימק, אותה רכש כאשר שוק המשכנתאות המשנה קרס ב-2007 . מנוצ'ין הוא מהשרים העשירים בקבינט של טראמפ. ביקורת רבה נמתחה על אותם המינויים אחרי הקמפיין בו התחייב טראמפ לייצג את השכבות העניות. הוא גדל בבית יהודי.

סגניתו סיגל מנדלקלר היא עורכת דין אשר עבדה תחת השופט העליון קלירנס תומאס בבית המשפט העליון ולאחר מכן כיועצת משפטית לתובע הכללי של ניו יורק, שם הייתה הממונה על תחום הבטחון ואנטי-טרור. בהמשך הייתה היועצת המשפטית במשרד להגנת בטחון המולדת. יש לה רקע עשיר בתחום מימון הטרור והתמודדות עמו.