מתחם בילו סנטר ממשיך לצמוח: יגדיל את שטחו ב-50%

המתחם צפוי להוסיף 30 אלף מ"ר ולבנות חניות נוספות ■ קניוני עופר מנסים להביא את דקטלון למתחם

אורבניקה בילו סנטר / צילום: עמית גרין
אורבניקה בילו סנטר / צילום: עמית גרין

מתחם האאוטלט בילו סנטר מקבוצת קניוני עופר מתכנן מהלך התרחבות של 50% בשטחו, בהשקעה של כ-500 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". המתחם צפוי להתרחב בשטח של 30 אלף מ"ר ולכלול 3 קומות, מתוכן קומה אחת של מסחר בשטח של 10 אלף מ"ר, ושתי קומות נוספות תומכות מסחר בשטח של 20 אלף מ"ר. כמו כן תיבנה חניה של 3 קומות, ויבוצעו עבודות שטח כגון הורדת קו מתח גבוה.

לדברי מנכ"ל המתחם, מנחם מעודי, החלק החדש יוקם בתוך 5 שנים, כשב-3 השנים הקרובות תתבצע עבודה על התב"ע, ובשנתיים שלאחר מכן יחלו עבודות הבנייה. לדברי מעודי, "אנחנו בשלבי תכנון מתקדם של התב"ע, ולאחרונה נפגשנו עם הוועדה המחוזית במחוז מרכז וקיבלנו את ברכת הדרך שלהם לצאת לדרך עם התוכנית".

מעודי אמר עוד כי התקיימו מגעים בין הקבוצה לבין רשת הספורט הבינלאומית דקטלון, שפתחה באחרונה את הסניף הראשון שלה בישראל בראשון-לציון, להקמת סניף נוסף בבילו בשטח של 3,000 מ"ר. עוד בתכנון במתחם - סניף של אופיס דיפו, חנויות נוחות ועסקי הסעדה.

לפי מעודי, בשתי הקומות תומכות המסחר המתוכננות, יקומו סניף של רשת מכוני הכושר הולמס פלייס, לצד משרדים וסניפים של בנקים ושל קופות חולים. בנוסף, במסגרת ההבנות אליהן הגיעו עם הוועדה המחוזית, יוקם מסוף תחבורה בשטח של כ-6 דונם, שיהווה מפגש של עשרות קווי אוטובוס בתיאום עם משרד התחבורה, ויהפוך את המתחם לציר תחבורה מרכזי ויגדיל את תנועת המבקרים במתחם.

מעודי פסימי לגבי עתידם של המרכזים המסחריים בשנים הקרובות, ואומר כי בתוך חמש שנים רק מי שיבדל את עצמו יצליח לשרוד. לדבריו, "כל תנופת הבנייה והבניינים שקמים כשלצידם מרכזים שכונתיים, יפגעו בחלק מהקניונים. כשיש מרכזי שכונתי עם מינימרקט, כבר לא צריך את הקניון. אני צופה פריחה דווקא של המרכזים השכונתיים".

הוא צופה עתיד שחור גם לרשתות הביניים הישראליות: "ככל שיכנסו יותר רשתות בינלאומיות - הרשתות הישראליות הבינוניות יתחסלו ויסגרו, או שיקנו אותן בכדי לנצל את המיקומים שלהן בקניונים. ישנה מגמה של קבוצות שרוכשות רשתות כושלות ומשתמשות במיקומים שלהן לצורכיהן". הוא נותן כדוגמה את לכך את הרכישה של הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, של "שתי רשתות כושלות - דן קסדי ונינה - והכניס במקומן שני מותגים שלו - יאנגה וצ'ילדרן פלייס".

קבוצת קניוני עופר, ידועה כסרבנית מסחר מקוון, והמנכ"ל שלה, משה רוזנבלום התנגד עד כה לפתיחת אתר אונליין לקבוצה, מתוך חשש מקניבליזציה. בהקשר זה אומר מעודי כי "אני מאמין שבעוד חמש שנים כל נושא המסחר המקוון ינגוס בקניונים כ-20%, שזה משמעותי מאוד, לעומת היום שהמסחר המקוון מגיע רק קרוב ל-7%. הקניונים שידעו להקים מאגר לקוחות שיאפשרו לקנות דרך האתר אינטרנט מהקניון יוכלו להדביק את הפער של הפגיעה מהאינטרנט, ואני מאמין שלקבוצת עופר כבר יהיה אתר משלה כי היא לא תוכל להישאר מחוץ למשחק הזה".