מדפסת התלת-ממד שתוזיל את עלויות ההדפסה ב-50%

מדפסת התלת-ממד החדשה של חברת HP, ה-HP Jet Fusion 3D Printing, מיועדת לייצור תעשייתי ומסחרי ופועלת פי 10 יותר מהר מכל מדפסת בסדר גודל דומה ■ בעתיד ניתן יהיה להדפיס באמצעותה גם סנסורים וחיישנים לתעשיית ה-IoT

הדפסת  תלת מימד- מוצר/ צילום: מתוך הוידאו
הדפסת תלת מימד- מוצר/ צילום: מתוך הוידאו

חברת HP משיקה לראשונה בישראל את מערכת ההדפסה התלת-ממדית לייצור תעשייתי ומסחרי - ה-HP Jet Fusion 3D Printing, אשר מדפיסה בתלת-ממד בדרגת דיוק גבוהה מאד ברמת הפיקסל התלת-ממדי אשר נקרא voxel, ובמהירות של יותר מ-340 מיליון ווקסלים לשנייה.

לדברי החברה, ה-HP Jet Fusion 3D מוזילה את עלויות ההדפסה בתלת-ממד ב-50% ומאיצה את מהירות ההדפסה עד פי 10 יותר מהר לעומת מדפסות תלת-ממד בסדר גודל דומה.

תהליך ההדפסה מורכב מ-3 שלבים עיקריים כאשר בשלב הראשון מתבצעת הנחה שכבתית חוזרת של חומר גלם, בשלב השני מערכת ההזרקה הייחודית של HP מתיזה כ-30 מיליון טיפות של חומרים מאחים ומאפיינים הקובעים את תצורת המודל ובשלב השלישי מתבצע איחוי של כל החומרים בעזרת התכה.

למדפסת יש את היכולת לשנות מאפיינים של חלק ספציפי בהדפסה שלו ובכך לאפשר התאמה אישית גם בתהליכי ייצור המוני. אפשרות זו, כך אומרים בחברה מעניקה יכולת שליטה בפיתוח המוצר ופותחת צוהר לחדשנות אמיתית בייצור.

כמו כן, ניתן יהיה לבצע בעתיד שילובים בלתי מוגבלים של יישומים כמו למשל יישומי אלקטרוניקה עם צבעים וחומרים במאפיינים ייחודיים, הדפסת סנסורים וחיישנים כבר בשלב הייצור ולפתח את תעשיית ה-IoT.