מתכוננים למלחמה? עוד נושאת מטוסים בדרך לאוקיינוס השקט

על רקע המתיחות ההולכת וגואה בין ארה"ב וקוריאה הצפונית הודיע חיל הים האמריקאי כי נושאת המטוסים נימיץ עזבה את המזה"ת ועושה את דרכה לאוקיינוס השקט, שם תחבור לנושאות המטוסים ע"ש רייגן ורוזוולט

על רקע המתיחות ההולכת וגואה בין ארה"ב וקוריאה הצפונית, הודיע ברביעי האחרון חיל הים האמריקאי שנושאת המטוסים נימיץ עזבה את המזרח התיכון לאחר מעורבותה במתקפות על דאע"ש ועושה את דרכה לאוקיינוס השקט, שם תחבור לנושאת המטוסים ע"ש רונלד רייגן ונושאת המטוסים ע"ש תיאודור רוזוולט.

אורכה של כל אחת מהמשחתות הוא כ-330 מטר ורוחבן הוא כ-77 מטר. הן נושאות 2 כורים גרעיניים אשר מפעילים את ארבע הטורבינות שבעזרתן כל אחת מהן מסוגלת להגיע למהירות הגבוהה מ-55 קמ"ש.

על שלושתן ניתן למצוא 5 סוגים שונים של כלי טיס השייכים ל-9 טייסות שונות, ביניהם מטוסי ה-F\A 18, ה-e-2c הוקאיי (hawkeye), ה-ea-18g, הגרייהאונדס, ומסוק התובלה seahawk.

כלי הטיס הם נשק התקיפה היחיד הקיים על המשחתות, אשר להן 2 סוגים עיקריים של נשק המשמש להגנה. אחד הוא טיל ה-sea sparrow אשר מיירט כלי טיס עוינים וטילים מטווח קצר. השני הוא מכונת הירי 20 מ"מ המשמשת ליירוט טילים.

מהפנטגון נמסר כי מיקומן של המשחתות איננו קשור לאיום הצפון קוריאני ושהמסלול נקבע כמה חודשים מראש. כמו כן, חציית האוקיינוס השקט בלתי נמנעת עבור הנימיץ שעושה את דרכה לנמל הבית שלה במדינת וושינגטון.