"טבע תאלץ לגייס כ-4 מיליארד דולר כדי למנוע הפחתת דירוג"

האנליסט יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז' מעריך כי טבע תציג ביום חמישי הקרוב הכנסות של 5.67 מיליארד דולר ורווח של 1.06 דולר למניה לרבעון השלישי ■ "מיילן ממוצבת טוב יותר מטבע בטווח הבינוני והארוך"

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

לאחר רבעון סוער במיוחד, טבע  צפויה לפרסם את דוחותיה ביום חמישי הקרוב (2 בנובמבר) והמתחרה, חברת מיילן , ביום שני 6 בנובמבר.

סביבת המחירים הגנרית בארה"ב ממשיכה להעיב על החברות. מבין החברות הגנריות הגדולות, נוברטיס דווחה על המשך לחץ המחירים ברבעון השלישי - שחיקה של 7% ברמה הגלובלית הכוללת שיפור מסוים ברמת המחירים מחוץ לארה"ב.

האנליסט יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז' מציין, באנליזה שערך לקראת הדוחות של שתי החברות, כי החדשות הלא מעודדות הן שנוברטיס צופה התגברות במגמת ירידות המחירים ברבעון הרביעי. "מהצד הרגולטורי, נראה כי ה-FDA ממשיך במדיניותו המוצהרת של הגברת התחרותיות באמצעות מתן אישור לגרסאות גנריות חדשות. לאחר אישור והשקת הקופקסון הגנרי ראינו דיווחים סותרים לגבי שחיקת מחיר התרופה - שחיקה של 14% ולקיחת נתח שוק נמוך על ידי מיילן ומנגד דווחים המצביעים על ירידה מחיר של 25-30% והשוואת מחיר זה על ידי טבע במטרה למנוע אובדן נתח שוק".

הלחץ העיקרי על מניית טבע, אומר קרייזמן, נובע מחשש להורדת דירוג על ידי אחת מסוכנויות ל-High Yield (מה שמוגדר בשפת השוק 'אג"ח זבל" שלמעשה לא יאפשר לטבע לבצע גיוסי חוב נוספים) או לחילופין באפשרות להנפקת הון שטבע עשויה לבצע על מנת להימנע מהורדת דירוג.

החוב של טבע מדורג בשלושת הסוכנויות רק דרגה אחת מעל רמה הנחשבת ל"תשואה גבוהה". "סוכנויות הדירוג מעוניינות לראות את החברה יורדת מיחס חוב ל-EBITDA של 4 (כלומר הרווח התפעולי התזרימי מגיע לכרבע מסך החובות) בעוד שאנו מעריכים שטבע תעמוד רק על 5 בשנת 2018 ולא רואים אפשרות ממשית לירידה מיחס חוב ל-EBITDA של 4 לפני 2021 ללא גיוס הון".

לכן, אומר קרייזמן, לפי התחזית שלנו (מניחה רווח EBITDA של כ=5.6 מיליארד דולר בשנת 2018 וחוב של 27.8 מיליארד דולר) טבע תזדקק להנפקה של יותר מ-4 מיליארד דולר (מניות ו/או אג"ח להמרה) על מנת להוריד את המינוף לרמה של 4 בסוף 2018.

מניית טבע, נזכיר, החלה ב"צניחה חופשית" מיד לאחר פרסום הדוחות של הרבעון השני של 2017, בתחילת אוגוסט. מאז נפלה המניה ב=58% ושוויה של החברה הצטמק לכ=13.5 מיליארד דולר.

לגבי הרבעון השלישי מעריך קרייזמן שטבע תציג ביום חמישי הקרוב הכנסות של כ-5.67 מיליארד דולר ורווח של 1.06 דולר למניה, בדומה לציפיות בשוק. בשנת 2017 כולה צפויה החברה להציג לדעתו הכנסות של 22.6 מיליארד דולר ורווח של 4.12 דולר למניה וב-2018 צפויה ירידה של כ-9% בהכנסות לרמה של 20.6 מיליארד דולר וירידה ברווח ל-3.25 דולר למניה.

בשורה התחתונה הוא חוזר על המלצת "תשואת שוק" לטבע עם מחיר יעד של 16 דולר למניה.

לגבי מיילן מציין קרייזמן כי החברה נכנסת לדוחות במומנטום חיובי לאחר אישור גרסה גנרית לקופקסון והניצחון המשפטי על אלרגן בנוגע לרסטזיס (מכירות מקור של 1.6 מיליארד דולר).

"הביצועים המעודדים של רכישת מדה מסייעים למיילן כבר מספר רבעונים בהתמודדות עם השחיקה הגנרית של ה-Epipen (להערכתנו קצב מכירות שנתי כבר נמוך מ-600 מיליון דולר). לאחר בניית הציפיות, והאכזבה סביב דחיית גרסה גנרית ל-Advair מוקדם יותר השנה, הניצחון על פני טבע הסיר הרבה סקפטיות בנוגע ליכולת העמידה בתחזיות של החברה".

"בנוסף לשחיקת ה-Epipen, מיילן חשופה כמו טבע לשחיקה בפעילות הגנרית בארה"ב. מנגד היא עשויה להינות משינוי מדיניות ה-FDA בנוגע לתרופות מורכבות עם פוטנציאל להשיק ראשונה תרופות כמו ה-Advair והרסטזיס", מציין קרייזמן.

להערכתו מיילן תציג הכנסות של 2.94 מיליארד דולר ברבעון האחרון ורווח של 1.18 דולר למניה (נמוך במקצת מהצפי בשוק), ב-2017 כולה הכנסות של כ-11.8 מיליארד דולר ורווח של 4.54 דולר למניה ובשנת 2018 הכנסות של 12.3 מיליארד דולר ורווח של 5.23 דולר למניה.

בשורה התחתונה מציין קרייזמן כי "אנו ממשיכים לראות את מיילן ממוצבת טוב יותר מטבע בטווח הבינוני והארוך בזכות מספר הזדמנויות בולטות בפורטפוליו הביוגנרי", ומציב מחיר יעד של 45 דולר למניה והמלצת "תשואת יתר".