נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניית ריאנאייר זינקה ב-6.4%

השוקים באסיה הושפעו מהירידות אמש בוול סטריט וננעלו במגמה מעורבת ■ הבנק המרכזי ביפן החליט להותיר את הריבית על כנה

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בעליות, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט.

 

ביום חמישי יכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על זהותו של יו"ר הפדרל הריזרב החדש. על פי רוב התחזיות, יהיה זה ג'רום פאוול, חבר פד מכהן, אך יש המעריכים כי נשיא ארה"ב טראמפ יעניק לנגידה הנוכחית, ג'נט ילן, כהונה נוספת. ביום ו' מתוכנן טראמפ לצאת למסע מדיני חשוב בן 12 יום באסיה. 

המשקיעים באירופה נושאים עיניהם לפרסומי עונת הדוחות. ריאנאייר  דיווחה על תוצאות טובות בחציון הראשון של השנה. הבנק הצרפתי  BNP Pariba s  פרסם את תוצאותיו ממש לפני פתיחת המסחר, והיכה את התחזיות המוקדמות בדיווח על רווח של 8% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

ענקית הנפט הבריטית BP  הכתה את התחזיות, כאשר הרווח הנקי שלה עומד על 1.87 מיליארד דולר, בעוד התחזיות עמדו על 1.58 מיליארד דולר. 

המשקיעים באסיה היו צריכים לעכל בנוסף לכל אלו את החלטת הריבית של הבנק המרכזי ביפן, שלאחר פגישה בת יומיים החליטו להשאיר את הריבית במדינה על כנה, ואת נתוני המאקרו שפורסמו בסין היום. 

מניית מיצובישי  נפלה ב-2.38%, וNomura Holdings Inc  ירדה ב-2.58%. 

מדד קוריאה קוספי התרומם ב-0.64%. יונדאי  זינקה ב-3.21%, ו-LG  נפלה ב3.27%.

סמסונג  פרסמה את דוחותיה הכספיים, במסגרתם דיווחה על רווחים משולשים ברבעון השלישי שלה מרווחי התקופה המקבילה דאשתקד, ל-12.91 מיליארד דולר, כך עפ"י רויטרס. המנייה חזרה מירידות שחוותה ומזנקת ב-1.67%.