קרן קוליברי: לא גרמנו לנפילת מניית תמר פטרוליום

"הקביעה לפיה מניית תמר פטרוליום ירדה עקב מסמך העבודה הפנימי שלנו הינה חסרת בסיס" ■ על רקע פניית דלק קידוחים לרשות ני"ע, כי תבדוק את הפצת המסמך, טוענת קוליברי כי פעלה כדין וכי לא היא הפיצה את המסמך

מניית תמר פטרוליום  ממשיכה לעלות היום, ומשלימה טיפוס של 6.5% בארבעה ימי מסחר - זאת לאחר ירידה חדה של 15% בשבועיים שקדמו ל-25 באוקטובר. אתמול (ב') נחשף ב"גלובס" שמה של קרן ההשקעות קוליברי כמי שחתומה על מסמך שכותרתו "האם מניות תמר הן מניות הסלולר של 2010?". מסמך זה מה-17 באוקטובר הגיע לידי פעילים בשוק ההון, ותרם על פי ההערכות בשוק לירידה במניית חברת תמר פטרוליום, המחזיקה 9.25% מהזכויות במאגר הגז תמר. בעקבות הטלטלה במחיר מניית תמר פטרוליום, פנתה דלק קידוחים (המחזיקה ב-40% ממניות השותפות) לרשות ניירות ערך, בבקשה שתבדוק את ההתרחשויות סביב הפצת ופרסום המסמך.

בקרן הגיבו היום לראשונה לדברים וטענו כי "בניגוד למה שעלול להתפרש מן הכתבה, הקרן לא פרסמה ולא הפיצה את מסמך העבודה הפנימי לפעילים בשוק. חשוב להדגיש שהקביעה ה'עובדתית' בכותרת הכתבה ובגופה, לפיה מניית תמר פטרוליום ירדה עקב מסמך העבודה הפנימי ולא עקב אירועים אחרים, הינה חסרת בסיס". בקוליברי, המנוהלת על ידי ערן מרדכי, מוסיפים וטוענים כי הערכות באשר לירידת ערך המניה ניתנו זה מכבר על ידי אנליסט בכיר אחד לפחות במשק - "הקרן פעלה כדין ודוחה כל אמירה ממנה עלול להשתמע כי נפל רבב בהתנהלותה", מדגיש מרדכי.

יש לציין, אומרים בקוליברי, "כי לצורך הכנת המסמך נעשתה עבודה יסודית המתבססת על אמירות ונתונים שהינם מקורות גלויים לכל, ביניהם תשקיפי החברות הרלבנטיות, הדוחות הכספיים והדוחות המיידים שהן מפיצות, וכן פרסומים גלויים אחרים. כמו כן, שותף אנליסט חיצוני לבחינת הנתונים ותיקוף ההערכות, נערכה פגישה עם נציגים מטעם קבוצת דלק, ובנוסף נערך כמקובל בתחום 'סיעור מוחות' עם גורם הערכה של משקיע מוסדי בקשר לתוכן המסמך. למשקיע המוסדי ניתן גילוי נאות בדבר הפוזיציה בה נמצאת הקרן ביחס למניות תמר פטרוליום, וכן הודגש כי מדובר במסמך פנימי שלא מיועד להפצה".

במסמך נאמר, בין השאר, כי גם בתרחיש "אופטימי" צפויה מניית תמר פטרוליום לרדת למחיר של 13.3 שקלים עד 2020 (ירידה של יותר מ-30% לעומת מחירה בבורסה כיום), ובתרחיש "סביר" צפויה צניחה כ-60% למחיר של 8 שקלים.

בקוליברי אומרים עוד כי "הקרן לא הפיצה את המסמך, וככל שהופץ על ידי גורם אחר הדבר נעשה ללא הסכמתה ואישורה. הקרן מבקשת להדגיש כי אין כל פסול בהתנהלותה ו/או בהכנת מסמך העבודה הפנימי, אשר הקרן עומדת באופן מלא מאחורי האמור בו. גם מהכתבה עצמה לא עולה כי נמצא ולו פגם אחד בנתונים שצוינו במסמך העבודה הפנימי".

לסיום מציינים בקרן, כי "כפי העולה מן הכתבה, גם משיחת הוועידה שדלק קיימה (ביום חמישי האחרון, ק' י') עם משקיעים ואנליסטים, ניתן להסיק כי הערכות נייר העבודה הפנימי אינן בלתי סבירות".