על רקע העליות בעולם: מגמה חיובית בסיום בבורסות אירופה

הערב: החלטת ריבית בארה"ב; מי יהיה יו"ר הפדרל ריזרב הבא? ■ דוחות כספיים חזקים הזניקו את סוני לשיא של כ-9 שנים ■ מדד מנהלי הרכש הסיני לחודש אוקטובר נותר יציב

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה, על רקע עליות שערים בשוקי העולם ופתיחה חיובית בוול סטריט.

 

בורסות אירופה בעלייה, למרות פיגוע הדריסה בניו-יורק, בעוד המשקיעים מצפים לפרסום תוצאות החברות הגדולות בשיאה של עונת הדוחות. נקסט  הבריטית נפלה בלמעלה מ-5%, למרות עלייה במכירות ברבע השלישי של השנה. מרקס אנד ספנסר  ירדו גם הם בכמעט 4%, ו-H&M ירדה גם היא בכ-2%.

החלטת הריבית בארה"ב תפורסם הערב. אומנם בשוק לא צופים העלאת ריבית, אלא רק בחודש הבא, אך הסוחרים יעקבו אחר הצהרת הפד, בחיפוש אחר רמזים למצב הכלכלה הגדולה בעולם.

ועוד בגזרת הפדרל ריזרב: על פי הערכות, נשיא ארה"ב טראמפ יודיע מחר על זהות יו"ר הפד הבא. על פי רוב התחזיות, יהיה זה ג'רום פאואל, נגיד פד מכהן, אך יש המעריכים כי היו"רית הנוכחית ג'נט ילן תזכה להמשיך בתפקידה. גם רפורמת המס של ממשל טראמפ עומד במוקד תשומת לב המשקיעים.

 

 

ביפן, מניות סוני  זינקו לשיא של כ-9 שנים על רקע פרסום תוצאות כספיות שהיכו את התחזיות המוקדמות, בין היתר הודות למכירות חזקות של קונסולת המשחקים החדשה, ה-PlayStation 4.

בסין פורסם הבוקר מדד מנהלי הרכש (PMI) לחודש אוקטובר נותר יציב ברמה של 51 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]