רולס רויס וגוגל מפתחות ספינת ענק אוטונומית חדשה

שיתוף-פעולה בין חברות רולס רויס וגוגל בתחום השייט עתיד להוביל לפיתוח של ליין חדש של ספינות חכמות, בעלות יכולת למידה עצמית, כשהיעד השאפתני ביותר במיזם הוא ייצור של ספינת משא אוטונומית חדשנית עד שנת 2020

אוניה טכנולוגית / צילום: שאטרסטוק
אוניה טכנולוגית / צילום: שאטרסטוק

אנשים רבים עשויים להניח כי יצירת ספינה אוטונומית עשויה להיות אתגר פשוט יחסית. אחרי הכל, ספינות שטות בעיקר בקו ישר, ויש להן הרבה פחות תנועה במסלול. אולם מתברר שמדובר בהליך לא פשוט בכלל. בעוד שבמכונית אוטונומית המערכת מחליפה רק אדם אחד, את הנהג, בספינה המערכת צריכה להחליף יותר מ-20 עובדי צוות ולבצע את עבודתם.

על רקע זה עיתון פורבס מדווח על שיתוף-פעולה חדש ומסקרן במיוחד בין יצרנית הרכב רולס-רויס לגוגל, שיביא להתפתחות בתחום הטכנולוגיה בספינות. שיתוף-הפעולה עתיד להוביל לפיתוח של ספינות חכמות, בעלות יכולה למידה עצמית, השותפות בין השתיים עתידה גם לקדם את החזון העיקרי, שהוא ייצור של ספינה אוטונומית עד 2020.

הטכנולוגיה העיקרית בה רולס רויס תעשה שימוש היא טכנולוגיית למידת המכונה של גוגל, אשר משמשת אותה כיום ביישומי חיפוש הקול וחיפוש תמונות. הפעילות של אותם אלגוריתמים תתרחב כעת למאגרי מידע רבים אשר נוצרו על ידי רולס-רויס ממצלמות, חיישנים וסורקים על הסיפון. טכנולוגיה נוספת בה תעשה רולס רויס שימוש היא טכנולוגיית הענן, שמאפשרת העלאת ושיתוף-מידע בין כלי שיט ומרכזי בקרה בכל מקום בעולם.

באדיבות ברנרד מאר, פורבס ישראל