מגמה מעורבת בסיום בוול סטריט; צ'ק פוינט ירדה בכ-12%

הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי, כשהסיכויים להעלאת ריבית בחודש הבא עדיין גבוהים ■ מלבד פייסבוק, גם קוואלקום וטסלה יפרסמו את דוחותיהן

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים (ד') במגמה מעורבת כשברקע מגמה חיובית באירופה (ובגרמניה בפרט) ולאחר פיגוע הדריסה אמש במנהטן, שגבה את חייהם של 8 אנשים. בשל פערים בתאריך המעבר לשעון הקיץ בין ישראל לארה"ב, ייפתח המסחר ב-15:30 (שעון ישראל) ויינעל ב-22:00.

 

בעקבות הפיגוע, פתח נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במתקפה נגד מדיניות ההגירה הנוכחית של ארה"ב, שלדבריו אינה משקפת תהליך סינון קפדני מספיק לנכנסים בשערי המדינה.

ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב פרסמה הערבת את ההחלטה שלא להעלות ריבית החודש. בשוק מעריכים כי הפד יבחר להעלות את הריבית בחודש הבא, בפעם השלישית ב-2017, אך עדיין המשקיעים יעקבו אחר הצהרת הבנק המרכזי בתשומת לב, תוך חיפוש רמזים למצב הכלכלה הגדולה בעולם. 

עוד בגזרת הפד - על פי הערכות, הנשיא טראמפ יודיע על בחירתו לתפקיד יו"ר הפד הבא מחר. על פי רוב התחזיות, יהיה זה ג'רום פאוול, נגיד פד מכהן, אך יש עדיין המעריכים כי היו"רית הנוכחית ג'נט ילן תזכה בכהונה נוספת.

מלבד הצהרת הריבית, צפוי יום עמוס בגזרת המאקרו: פורסם סקר ה-ADP לתעסוקה במגזר הלא-חקלאי בחודש אוקטובר, לפיו נוספו כ-235 אלף משרות - לעומת התחזיות שצפו תוספת של 202 אלף משרות.

מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, רשם קריאה של 58.7 נקודות, נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו קריאה של 59.5 נקודות (כל קריאה מעל 50 נקודות היא אינדיקציה לצמיחה כלכלית). כן נחשף השינוי השבועי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, שירד ב-2.4 מיליון חביות.

עונת הדוחות: לאחר צ'ק פוינט  הישראלית דיווחה אמש על נתוני רווח והכנסות גבוהים מהצפוי, מניית החברה ירדה במסחר המאוחר בוול סטריט בשל הורדת התחזיות לעתיד. היום לאחר הנעילה יפורסמו דוחות של מספר חברות מרכזיות בתחום הטכנולוגיה, בראשן פייסבוק , קוואלקום ו-טסלה. מחר, יום ה', יפורסמו דוחות אפל .