קרן הגידור נגד המייסד: המאבק על גורל קווליטאו

למהלך מכירת החברה שמובילה קרן גיא אקוויטי של עודד גל ודני סער, מתנגד גדי קריגר, מייסד ומנכ"ל קווליטאו - העוסקת בייצור ציוד בדיקה בתחום המוליכים למחצה

האם חברת קווליטאו  (QualiTau) בדרך לבעל שליטה חדש? ככל הידוע, בתקופה האחרונה מנסים חלק מהדירקטורים בחברה לקדם מהלך למכירתה וזאת על רקע התפתחויות חיוביות בעסקיה ופוטנציאל שווי משמעותי שהם חוזים לה בעתיד, כך נודע ל"גלובס".

מאחורי המהלך עומדת, ככל הידוע, קרן הגידור גיא אקוויטי של צמד יוצאי בית ההשקעות אי.בי.אי, עודד גל ודני סער. בשלהי 2016 הצליחה הקרן, שעל-פי ההערכות מחזיקה באחוזים בודדים ממניות קווליטאו, להוביל לשינוי בהרכב הדירקטורים בחברה. מייסד קווליאו, ד"ר גדי קריגר, המשמש כמנכ"ל ויו"ר החברה, מתנגד על-פי ההערכות לקידום מהלך המכירה.

קווליטאו עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה ומספקת פתרונות כוללים (Turn-Key Solutions) "לבדיקה ואפיון של תופעות פיסיקליות מסוימות הגורמות לירידה באמינות פעילותם של מעגלים משולבים". מניית החברה נהנית מסנטימנט חיובי עם זינוק של כ-60% בשוויה מתחילת השנה, שמצטבר בשלוש השנים האחרונות ליותר מ-100%. למרות עליות נאות אלה היא עדיין נחשבת לחברה קטנה יחסית, אשר שווייה הנוכחי עומד על כ-43 מיליון שקל.

מלבד המייסד קריגר, המחזיק בכ-12% מהון המניות של קווליטאו, בעלי המניות הגדולים בחברה כוללים את קופות הגמל של בית ההשקעות ילין לפידות, עם כ-17% מהמניות, קרן ההשקעות אלפא ערך בראשות גבי דישי ומיכאל וייס עם כ-10% מההון ובית ההשקעות פורסט עם כ-6%. החזקות הציבור בקווליטאו עומדות על כ-54%.

תוצאות קוולטיאו
 תוצאות קוולטיאו

מוצרים חדשים ומבטיחים

בקרן הגידור גיא אקוויטי מזהים פוטנציאל למכירה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק, בין היתר בזכות פיתוח מוצרים חדשים שמקדמת החברה. דוחותיה הכספיים של קווליטאו חושפים כי מדובר בעיקר במערכות המיועדות לבדיקות ברמת פרוסת הסיליקון (Wafer Level), וכן מערכות המיועדות לבדיקות בפולסים, שב-2016 תמכו בצמיחה של כ-18% בהכנסותיה של קווליטאו, שהצטברו לכ-16 מיליון דולר. אחרי שיפור בשורה הגולמית והתפעולית, הרווח הנקי שלה בשנה שעברה הגיע לכ-800 אלף דולר, לעומת רווח נקי של כ-200 אלף דולר ב-2015.

במחצית הראשונה של 2017 נמשכה מגמת הצמיחה, עם עלייה של 14% בהכנסות שהגיעו ליותר מ-8 מיליון דולר, שיפור ברווח הגולמי ומעבר לרווח תפעולי, כשהרווח הנקי עמד על כ-440 אלף דולר, לעומת הפסד של כ-50 אלף דולר במחצית המקבילה אשתקד.

בקווליטאו מציינים בדוחות הכספיים כי החברה ממשיכה "להשקיע אינטנסיבית במחקר ופיתוח, מתוך כוונה לשמור את מעמדה המוביל בשוק היעד ולהרחיב את פעילותה מעבר לכך".

פעילות השיווק והמכירות של קווליטאו מתבצעת בשלושה אזורים גאוגרפיים עיקריים - ארה"ב, המזרח הרחוק ואירופה וקהל היעד שלה הוא חברות ומפעלים העוסקים בייצור מוצרים בתעשיית המוליכים למחצה. מהדוחות השנתיים עולה כי שוק הפעילות המרכזי של פעילותה הוא במדינות המזרח הרחוק, שאשתקד היו אחראיות לכ-80% מרכישות המוצרים שמציעה קווליטאו (כ-10 מיליון דולר), לעומת השוק האמריקאי עם כ-14% מהרכישות (כ-2 מיליון דולר) והאירופי עם כ-6% מהרכישות (כ-750 אלף דולר). בנוסף מציעה קווליטאו מתן שירותים, שתרמו לה בשנה שעברה כ-22% מסך ההכנסות השנתיות (כ-3.5 מיליון דולר).

קווליטאו מציינת בדוחות כי לראייתה יש לה "עדיפות על-פני מתחרותיה מבחינת הידע הטכנולוגי שברשותה, מגוון מוצריה והשירותים שביכולתה להציע בתחום פעילותה, וכן במערך וביכולת ההפצה, השיווק ומפרט היישומים הכלולים במוצריה".