פייסבוק: זינוק של כמעט 50% בהכנסות ל-10.3 מיליארד דולר

התחזיות היו לרווחי של 1.28 דולר למניה ■ הכנסות הרבעון עלו ל-10.3 מיליארד דולר ■ צוקרברג: אנחנו משקיעים הרבה מאמצים במניעה של שימוש לרעה ברשת, מאמצים שעלולים לפגוע בתוצאות

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

פייסבוק  מכה הערב את האנליסטים. החברה דיווחה על רווחים של 1.59 דולר למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווחים של 1.28 דולר למניה. הכנסות הרבעון הסתכמו ב10.3 לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 9.84 מיליארד דולר והכנסות של כ-7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית פייסבוק נסחרת בתנודתיות מיד לאחר פרסום הדוחות הכספיים כשאנליסטים שמגיבים מיד פרסום הדוחות מעריכים כי התוצאות הטובות של פייסבוק וגוגל יגידלו את הלחצים של ממשלות ברחבי העולם על החברות הללו, לחצים שיחייבו אותם לשתף פעולה איתן מה שעלול לפגוע בהן במעלה הדרך.

פייסבוק מרכזת כיום 2.07 מיליארד חשבונות פעילים מידי חודש, נתון מרשים לעומת התחזיות שצפו 2.06 מיליארד חשבונות פעילים מידי חודש. 

אחת הסיבות לכך שמניית פייסבוק לא מזנקת לאחר הדוחות הכספיים מיוחסת לאמירה של מארק צוקרברג שיכולה להתפרש גם בסוג של "אזהרת רווח". מארק צוקרברג התייחס בהודעה לניצול לרעה של הרשת החברתית הפופולרית בעולם: "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה למאמצים למנוע מגורמים לנצל לרעה את הפלטפורמה שלנו. אנחנו משקיעים מאמצים גדולים באבטחת הרשת, מאמצים שישפיעו בעתיד על התוצאות שלנו".