נעילה מעורבת באירופה; העלאת ריבית באנגליה ראשונה זה עשור

הפוטסי האנגלי בלט לחיוב; מגמה מעורבת בוול סטריט ■ הפדרל ריזרב הותיר את הריבית על כנה ■ דונלד טראמפ החליט למנות את ג'רום פאואל ליו"ר הפדרל ריזרב

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, כשמדד הפוטסי האנגלי בלט לחיוב. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת. לראשונה מזה עשור, הבנק המרכזי באנגליה העלה את הריבית ל-0.5% מ-0.25%.

 

אמש הודיע הפדרל ריזרב כי החליט להותיר את הריבית על כנה. החלטה זו הייתה צפויה, והסיכויים להעלאת ריבית בחודש דצמבר, בפגישתם האחרונה של חברי הפד לשנה זו, גבוהים.

וול סטריט ג'ורנל דיווח הלילה כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החליט למנות את ג'רום פאואל ליו"ר הפדרל ריזרב, אחד התפקידים החשובים בעולם הכלכלי. על פי הדיווח, טראמפ שוחח כבר עם פאואל וצפוי להודיע מחר באופן רשמי על המינוי. התחזיות המוקדמות ניבאו כי פאוול ייבחר, אולם היו רבים שהעריכו כי היו"רית הנוכחית, ג'נט ילן, תזכה בכהונה נוספת.

עונת הדוחות בעיצומה, ואתמול פרסמה פייסבוק את דוחותיה הרבעוניים, והיכתה את התחזיות המוקדמות. החברה דיווחה על רווחים של 1.59 דולר למניה, לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווחים של 1.28 דולר למניה. הכנסות הרבעון הסתכמו ב-10.3 מיליארד דולר, לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 9.84 מיליארד דולר, והכנסות של כ-7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. פייסבוק מרכזת כיום 2.07 מיליארד חשבונות פעילים מידי חודש.

פלייטק נפלה בחדות לאחר שדיווחה כי הדוחות שתפרסם פספסו את התחזיות המוקדמות. קרדיט סוויס  זינקה לאחר הדוחות.

 

מניית הבנק הלאומי של אוסטרליה ירדה, לאחר שדיווח על רווח שנתי של 5.09 מיליארד דולר. 

הונדה  ציפתה לרווח של 6.53 מיליארד דולר לפי ההערכות המוקדמות, כך על פי רויטרס. המניה טיפסה.