Wiliot מקיסריה מגייסת 5 מיליון דולר לתחום ה-IoT

הסטארט-אפ הישראלי השלים גיוס של 5 מיליון דולר מקוואלקום ונצ'רס, קרן ההון סיכון של קוואלקום ומ-M Ventures, זרוע ההשקעות של Merck הגרמנית ■ החברה מקווה להוביל להתקדמות בתחום ה-IoT - האינטרנט של הדברים

הייטק מחשב דולר / צילום: שאטרסטוק
הייטק מחשב דולר / צילום: שאטרסטוק

הסטארט-אפ הישראלי Wiliot השלים גיוס של 5 מיליון דולר מקוואלקום ונצ'רס, קרן ההון סיכון של קוואלקום ומ-M Ventures, זרוע ההשקעות של Merck הגרמנית. Wiliot אשר מפתחת מוליכים למחצה הוקמה השנה וגייסה מאז ההקמה 19 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. המשקיעים הקיימים בחברה הם Grove Ventures ,Norwest Venture Partners ו-83North Venture Capital.

Wiliot, אשר מעסיקה 20 עובדים, בהם 18 בקיסריה, מקווה להוביל להתקדמות בתחום ה-IoT - האינטרנט של הדברים. החברה הוקמה על ידי טל תמיר (המנכ"ל), ירון אלבוים ואלון יחזקאל. שלושת המייסדים כבר רשמו אקזיט אחד כאשר מכרו את הסטארט-אפ הקודם שלהם, Wilocity, לקוואלקום תמורת 300 מיליון דולר.

תמיר התייחס למוצר של החברה ואמר כי "הטכנולוגיה החדשה תאפשר להטמיע במוצרים, אריזות, קירות ורהיטים שילוב של חיישן/ רדיו/ מעבד, שיהפוך אותם למוצרים חכמים שמסוגלים לתקשר עם התקני בלוטות׳ אחרים, כולל סמארטפונים". תמיר הוסיף כי "אנחנו נאפשר לכל דבר להיות חכם; כל מקום שאליו נלך וכל דבר שנלבש, ניגע או נשתמש בו יכלול התקני חישה וחיבור פסיביים בעלי אורך חיים בלתי מוגבל". Wiliot מעריכה כי הטכנולוגיה שלה תגיע לשוק בשנת 2019.

בועז פאר, דירקטור בקוואלקום ונצ׳רס ישראל, התייחס להשקעה ואמר כי "בהתחשב ברמת המזעור ובהיעדר התלות במקור חשמל, מגוון היישומים האפשריים אינסופי". לדבריו, "כאשר אנו בוחנים את תחום ה-IoT, אנחנו מתייחסים לטכנולוגיית בלוטות׳ נטולת סוללות כאל מקור הצמיחה הגדול הבא, אשר יניע גידול אדיר בתחום ה-IoT כולו - מסמארטפונים ומרכזיות אינטרנט אלחוטי ועד חיישנים מבוססי סוללות או חשמל".

אדוארד קליפהויס, מנהל השקעות עסקים חדשים ב-M Ventures הוסיף כי "אנחנו משוכנעים שהשילוב בין המקצועיות והניסיון של צוות המייסדים של Wiliot לבין התשוקה שלהם לפתח IoT נרחב יותר יאפשר לחברה לחולל שינוי מהותי בחוקי המשחק, במיוחד בכל הנוגע לתחום הרפואי, ולהרחיב בצורה ניכרת את אימוץ הטכנולוגיה".

Wiliot

שנת הקמה: 2017

תחום פעילות: מוליכים למחצה

מייסדים: טל תמיר (המנכ"ל), ירון אלבוים ואלון יחזקאל

עובדים: 20, בהם 18 בקיסריה

גיוסי הון: 19 מיליון דולר

משקיעים: קוואלקום, M Ventures ואחרים

מקור: IVC-Online ו-Wiliot