הכירו: סטארט-אפ ספורט ישראלי שצובר תאוצה בעולם

קבוצות ספורט גדולות מסביב לעולם נהנות ממיליוני עוקבים ברשתות החברתיות ומחפשות דרכים לחזק את הקשר הזה, בכדי לתת לאוהדים תחושת מעורבות גדולה יותר מצד אחד - ולהגדיל את הכנסות המועדון מהצד השני ■ סטארט-אפ ישראלי חדשני מצא נוסחה יעילה לעשות זאת

: היכל יד אליהו / צלם: מכבי ת"א
: היכל יד אליהו / צלם: מכבי ת"א

קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי הזמינה 13 חברות סטארט אפ מכל העולם, כולל מישראל, למצוא חידושים בתחום שיפור חווית האוהדים בסטמפורד ברידג'. התוכנית היא לפתח רעיונות בתחומי השיווק והדיבור הדיגיטלי הישיר - Sports Tech Hack.

קבוצות ספורט גדולות נהנות ממיליוני עוקבים ברשתות החברתיות אבל הן מחפשות דרכים לחזק את הקשר הזה ולהפוך אותו ליותר אישי כדי לתת לאוהדים תחושה גדולה יותר של מעורבות מצד אחד אבל גם לתרגם את הקשר הזה להכנסות נוספות דרך מבצעים, הטבות, משחקים דיגיטליים, טריוויות ועוד.

אחת החברות הישראליות שהוזמנו היא חברת הסטרטאפ הישראלית פיקו, שעוסקת בחיזוק הקשר הישיר והאישי בין קבוצות ספורט והאוהדים שלהן באמצעות שימוש בכלים פופולריים כמו המסנג'ר של פייסבוק והמסכים הגדולים שנמצאים באולמות והאיצטדיונים.

הטכנולוגיה של פיקו מעצימה את חוויה המשחק לאוהדים תוך שימוש בפעילויות מיוחדות סקרים, שאלות טריוויה, משחקים מגוונים ואפילו בחירת השחקן המצטיין למשחק ע"י הקהל. כל אלה מניעים את האוהדים לתקשר באופן ישיר עם הקבוצה - כשבניגוד לשליחת סמסים למספר גדול של אנשים, כאן תקשורת היא דו כיוונית - האוהדים שולחים, מקבלים מענה, מגיבים וכן הלאה.

אחת הלקוחות המשמעותיות של פיקו לדוגמא היא סנט לואיס בלוז, קבוצת ההוקי המובילה מליגת ה-NHL בארה"ב עם ממוצע של 19,000 אוהדים במשחקיה הביתיים. בישראל עובדת פיקו עם קבוצות הכדורסל מכבי תל אביב והפועל ירושלים ובפרויקטים רלוונטיים גם עם מנהלת הכדורסל ומנהלת הליגות לכדורגל.

פיקו הוקמה ב- 2014 ומשרדיה בחיפה, באולימפיה זון בתל אביב, בסנט לואיס ופילדלפיה. בחודשים האחרונים השלימה סבב גיוס של למעלה ממיליון דולר מקרנות שמתמחות בספורט-טק וממשקיעים פרטיים.