התחדשות עירונית: הסיפור של בעלי הדירות ביגאל אלון הרצליה

היזם יבנה תוספת של 2.5 קומות לבניין הקיים ויחזק את הבניין, ובתמורה יוכל למכור 11 דירות חדשות ■ בעלי הדירות יקבלו תוספת של שני חדרים לדירה (אחד מהם ממ"ד) בשטח כולל של 25 מ"ר ומרפסת

התחדשות עירונית - יגאל אלון, הרצליה / צילומים: גיא נרדי
התחדשות עירונית - יגאל אלון, הרצליה / צילומים: גיא נרדי

סיפור בעלי הדירות: אריאל אנגל, דייר בבניין וחבר בנציגות הדיירים, מספר: "אני חושב שהכי חשוב שבעלי הדירות יעשו סקר שוק בין כמה יזמים או קבלנים, ולבדוק את האיתנות הפיננסית של כל אחד מהיזמים. יש דוגמאות ליזמים או קבלנים שפשטו רגל ממש ליד הבניין שלנו. יש פרויקט שהתחיל להיבנות לפני חמש שנים, ועדיין לא הסתיים בגלל פשיטות רגל של קבלנים. במקביל, צריך לבחון גם את הניסיון של החברה בתמ"א 38, כי זה תחום מיוחד ומסובך. יש גם יתרון ליזם או קבלן שכבר פועל בעיר שלך, כי הוא יודע לפעול מול הביורוקרטיה המקומית".

התמורה ליזם: היזם יבנה תוספת של 2.5 קומות לבניין הקיים ויחזק הבניין ובתמורה יוכל למכור 11 דירות חדשות. מדובר בדירה בקומת הקרקע ועוד 10 דירות בקומות החדשות.

התמורה לבעלי הדירות: חיזוק הבניין הקיים, תוספת של שני חדרים לדירה (אחד מהם ממ"ד) בשטח כולל של 25 מ"ר ומרפסת בשטח 12 מ"ר. היזם משדרג התשתיות בבניין הישן ומשפץ השטחים הציבוריים. לכל דירה יוצמדו חניה ומחסן.

חניה: בבניין המקורי היו שש חניות בלבד. בבניין המשופץ לאחר סיום הפרויקט יהיו 25 מקומות חניה.

לו"ז: כל בעלי הדירות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט מול היזם. הוגשה בקשה להיתר לוועדה המקומית ותחילת העבודות מתוכנת לפברואר 2018. משך הבנייה צפוי לעמוד על 20 חודשים.

 

תעודת זהות

מיקום מדויק: יגאל אלון 8 הרצליה

המצב הקיים: בניין שנבנה בשנות השבעים, בן ארבע קומות ו-14 דירות בשטח 90 מ"ר. בבניין שש חניות ואין מעלית.

היזם וקבלן הביצוע: אבגד איכות בהתחדשות

אדריכל: סיגל כץ ברקן ומשה כהן