עמרי לביא מ-NSO מקים סטארט-אפ חדש בתחום הגנת הסייבר

לביא ויצחק זק חושפים היום את Orchestra - חברת סטארט-אפ חדשה שתפעל בתחום הגנת הסייבר ■ חברת Orchestra נמצאת בעיצומו של סבב גיוס שבמסגרתו תנסה לגייס כ-20 מיליון דולר, כאשר רוב הסכום כבר גויס

עמרי לביא, אחד מהמייסדים של חברת NSO, ויצחק זק, חושפים היום את Orchestra - חברת סטארט-אפ חדשה שתפעל בתחום הגנת הסייבר. לביא וזק הקימו במשותף את קבוצת ההשקעות Founders Group. חברת Orchestra נמצאת בעיצומו של סבב גיוס שבמסגרתו תנסה לגייס כ-20 מיליון דולר, כאשר רוב הסכום כבר גויס. לביא ינהל את החברה החדשה ואילו זק ישמש כ-COO. מי שיעמוד בראש הדירקטוריון של החברה החדשה הוא אלי וורטמן מ-Pico Partners.

Orchestra תפתח פלטפורמת הגנת סייבר עבור ארגונים ותחל לפעול בשנת 2018. לדברי היזמים, קיימים פעילים בישראל כ-700 סטארט-אפים בתחומי הגנת הסייבר, כאשר רובם מציעים פתרונות נישה בשוק תחרותי.

לביא אמר היום כי "ארגונים נמצאים כיום במצב בלתי אפשרי כשהם מגיעים לתכנן את הגנת הסייבר. בכדי ליצור מעטפת הגנה אפקטיבית הם נדרשים לרכוש עשרות פתרונות באופן שאינו כלכלי ומצריך משאבי מערכת רבים לניהול. התוצאה שהם מקבלים היא אוסף פתרונות שלא תמיד יש קשר ביניהם, ואפקטיביות נמוכה של הגנה בגלל ריבוי הגורמים האחראים על תחומים שונים בהגנת הסייבר. Orchestra באה לפתור בדיוק את המצב הזה ולהפוך את הגנת הסייבר מאוסף כלי נגינה לתזמורת אחת שעליה אחראי מנצח אחד". לביא התייחס לשוק כולו ואמר כי "מוקדם לומר שהשוק נמצא במצב בועה אבל אנחנו לא רחוקים משם. קיימת דרישה של הלקוחות לקונסולידציה של פתרונות".

זק הוסיף כי "סטארט-אפים בתחום הסייבר נמצאים כיום במצב מאוד מאתגר. עודף הפתרונות והתחרות הקשה בשוק מצריכה משאבי שיווק גדולים מחברות קטנות. חברות נישה שפונות לחלק קטן מהעוגה נדרשות להקים מערכי שיווק, תמיכה ואופרציה עצמאיים חסרי פרופורציה לגודלן. המצב גורם לכך שאנשי פיתוח ומומחי סייבר שמקימים חברות נדרשים לעסוק בשיווק במקום לפתח את המוצר ולשמור או להגיע ליתרון תחרותי. מצד המשקיעים המצב לא פחות פשוט כשהם רואים כבר בסבבי השקעה מוקדמים את השקעתם מנותבת בעיקרה לשיווק, במקום להמשך פיתוח המוצר".

Orchestra

שנת הקמה: 2017

תחום פעילות: אבטחת סייבר

מייסדים: עמרי לביא (המנכ"ל) ויצחק זק

גיוסי הון: 20 מיליון דולר

משקיעים: Founders Group ו-Pico Partners

מקור: Orchestra