עוד הנפקה בדרך: אל-מור מתכננת לגייס כ-50 מיליון שקל

החברה שבשליטת רפק עוסקת בתחום האלקטרומכניקה, והיא מעריכה כי תיהנה מהמגה-פרויקטים הלאומיים הצפויים בשנים הקרובות

פרויקט בתחום האנרגיה של לקוחה של אל־מור / צילום: מצגת החברה
פרויקט בתחום האנרגיה של לקוחה של אל־מור / צילום: מצגת החברה

נמשכת התכונה בשוק הנפקות ה-IPO בבורסה בתל-אביב. בסוף השבוע שעבר הוגשו שתי טיוטות תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונה: חברת הבנייה והתשתיות י.ש אחים יעקובי (YSB), שמבקשת לגייס כ-100 מיליון שקל לפי שווי חברה של 400-450 מיליון שקל לפני הכסף, וחברת אל-מור, המבצעת פרויקטים בתחומי החשמל והתשתיות.

אל-מור, ש-62.5% ממניותיה מוחזקות על-ידי רפק  הבורסאית, מתכננת לגייס בשבוע האחרון של נובמבר כ-50 מיליון שקל, לפי שווי של כ-200 מיליון שקל לפני הכסף. את ההנפקה מובילה חברת רוסאריו קפיטל חיתום. על כוונת החברה לבצע הנפקת מניות בבורסה דיווח "גלובס" בסוף ספטמבר השנה. רפק מתכננת להישאר עם החזקה של קצת יותר מ-50% מההון (לאחר הגיוס), שתאפשר לה לאחד את תוצאות אל-מור בדוחותיה הכספיים.

מלבד רפק, מחזיקים המנכ"לים המשותפים של אל-מור, מאיר סרוסי וחיים גרשון, ב-33% מההון (כל אחד מחזיק ב-16.5%). 5% נוספים מוחזקים על-ידי מנהלים בחברה.

עלות שכרו של סרוסי הסתכמה ב-2016 בכ-2.8 מיליון שקל (כולל מענק בגובה של כ-1.2 מיליון שקל) ועלות העסקתו של גרשון עמדה אשתקד על כ-1.3 מיליון שקל.

תיהנה מתנופת התשתיות

אל-מור, שנוסדה ב-1986 על-ידי סרוסי וגרשון (שלהם ניסיון בתחום מ-1967), עוסקת בביצוע פרויקטים ומתן שירותי החזקה בתחום האלקטרומכניקה - חשמל, אנרגיה ומיזוג אוויר - וייצור לוחות חשמל. החברה מעסיקה כ-500 עובדים, רובם מהנדסים, טכנאים וחשמלאים. עם לקוחותיה של אל-מור נמנים משרדים ממשלתיים, בתי חולים, מוסדות ציבור, מפעלי תעשייה ואלקטרוניקה, מפעלי מזון, בתי חולים חברות תשתית, חברות תקשורת, יזמים בתחום האנרגיה בגז והאנרגיה המתחדשת, והתייעלות אנרגטית.

בשנים הקרובות צפויים לקום מגה-פרויקטים לאומיים בתחומי תשתיות התחבורה, ביטחון וממשל (בין השאר העתקה ופינוי של בסיסי צה"ל, הרכבת הקלה בת"א, הרחבת הרכבת הקלה בירושלים, המשך סלילת כביש 6 ועוד) ובאל-מור מעריכים שהחברה צפויה ליהנות מכך, מתוקף היותה אחת החברות הגדולות במשק בתחום החשמל.

היקף שוק עבודות החשמל (ללא מגורים) בארץ נאמד ב-3-4 מיליארד שקל, עם מספר מצומצם של מתחרים, והשוק, להערכת החברה, "צפוי להמשיך במגמת גדילה יציבה בשנים הקרובות, אף מעבר לגידול בכלכלה המקומית".

הכנסות אל-מור הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-100 מיליון שקל, ירידה של 26% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי שלה הצטמק ב-35% ועמד על כ-10 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-5 מיליון שקל.

בשנת 2016 כולה רשמה אל-מור גידול של 16% בהכנסות לעומת 2015, לרמה של כ-268 מיליון שקל; הרווח התפעולי שלה קפץ בכ-70% לרמה של 20 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה עלייה של 10% ברווח הנקי לכ-24 מיליון שקל. צבר ההזמנות שלה עומד על כ-425 מיליון שקל.

רפק, בשליטת תנחום אורן, היא חברת החזקות העוסקת בתחומי המחשבים והתקשורת, תשתיות וייעוץ וייצוג. החברה עברה בשנים האחרונות שינוי מהותי במיקוד העסקי שלה לחברה הממוקדת בייצור חשמל (פרויקטים בתחום תחנות כוח לייצור חשמל ופרויקטים באנרגיה סולארית).

בפברואר השנה ניצלה רפק את קופת המזומנים שנוצרה לה ממכירת חלקה בחברת אר.אר מדיה (RR Media) אשתקד, ומימשה אופציה שהייתה לה, והגדילה את החזקתה באל-מור כשרכשה עוד 25% ממניותיה תמורת כ-26 מיליון שקל - קרי לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד. מניית רפק רשמה בשנה האחרונה עלייה של כ-30%, ושווי השוק של החברה הגיע ל-130 מיליון שקל.