מאז פרוץ הפרשה הפלילית: מניית בזק איבדה 14.5% מערכה

חלק מהאנליסטים המסקרים את מניית בזק העריכו לאחרונה כי לחקירת רשות ני"ע עשויה להיות השפעה חיובית על בזק, שכן החברה תפעל כעת לשיפור הממשל התאגידי שלה

קבוצת התקשורת הציבורית בזק  נסחרת בבורסה של תל-אביב. שווי השוק שלה הוא 14.5 מיליארד שקל. מאז שנודע על חקירת רשות ניירות ערך, בסוף חודש יוני השנה, איבדה מניית בזק 14.5% מערכה. אמנם מחודש יוני ועד אוגוסט, המניה כבר נפלה בשיעור גבוה יותר, של כ-23%, אך לאחרונה המניה התאוששה מעט.

קבוצת בזק כוללת את החברה שמטפלת בפעילות הקווית, בניהולה של סטלה הנדלר; את חברת הסלולר פלאפון, המנוהלת על-ידי רן גוראון; ספקית שירותי הטלוויזיה בלוויין yes בניהולו של רון אילון; ואת חברת בזק בינלאומי (לשירותי אינטרנט), בניהולו של מוטי אלמליח.

חלק מהאנליסטים המסקרים את מניית בזק העריכו לאחרונה כי לחקירה עשויה להיות השפעה חיובית על בזק, שכן החברה תפעל כעת לשיפור הממשל התאגידי שלה.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות בזק ב-4.9 מיליארד שקל, ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה ב-2016. הרווח הנקי היה 708 שקל, עלייה של 6.5%, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד ב-5%, ל-1.7 מיליארד שקל.

יו"ר בזק ובעל השליטה בחברה הוא שאול אלוביץ', שמחזיק בבזק בשרשור: חברת יורוקום שבבעלותו מחזיקה ב-55% ממניות אינטרנט זהב, ששולטת ב-64.8% ממניות בי קומיוניקיישנס (בי קום) המחזיקה ב-26.3% מהון המניות של בזק. מאז שפורסם על החקירה, צנחו מניות אינטרנט זהב ובי קום ב-32.3% ו-26.9%, בהתאמה.

על רקע החקירה, נרשמה גם נקודת מפנה ביחס של הגופים המוסדיים, המחזיקים במניות בזק, אל החברה והנהלתה. שניים מהגופים המוסדיים, פסגות וכלל, הציעו לאחרונה במהלך של אקטיביזם מוסדי, להציב שני דירקטורים חיצוניים מטעמם לבחירה לדירקטוריון באסיפת בעלי המניות. המועמדים מטעם הגופים המוסדיים התמודדו מול הדח"צ שהעמידה בזק לבחירה מחודשת. בסופו של דבר נבחר לתפקיד זאב וורמברנד, שהוצע על-ידי פסגות.

המהלך זכה גם לתמיכת חברת הייעוץ אנטרופי, המייעצת לגופים המוסדיים. בחוות-דעתה לפני האסיפה, כתבה אנטרופי כי "ראוי לעודד משקיעים מוסדיים להציע מועמד מטעמם לתפקיד דירקטור או דח"צ. משכך, אם באסיפה הכללית משקיע מוסדי יציע מועמד לתפקיד דירקטור או דח"צ, ומנגד דירקטוריון החברה יציע מועמד אחר, שיזכה לתמיכת בעל-השליטה, אנו נמליץ לבחור במועמד שיוצע או יקבל תמיכה על-ידי המשקיע המוסדי, בהנחה שאכן מדובר במועמד ראוי מכל הבחינות".