פיץ' חתכה את הדירוג של טבע לרמה של אג"ח "זבל"

פיץ' הורידה את דירוג החוב של חברת התרופות הישראלית בשתי דרגות ■ תחזית הדירוג שלילית ■ "טבע תצטרך להמשיך לממש נכסים או למצוא מקורות הון חיצוניים כדי לעמוד בהתחייבויותיה"

טבע מודיעה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ``ל החברה / צילום: יח``צ
טבע מודיעה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ``ל החברה / צילום: יח``צ

סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' הורידה את דירוג החוב של טבע   בשתי דרגות לרמת "זבל", מ-BBB מינוס ל-BB עם תחזית שלילית - מה שאומר שהורדה נוספת תיתכן בקרוב.

ברמה החדשה האג"ח של טבע מוגדר ע"י פיץ' כלא ראוי להשקעה. בשתי סוכנויות הדירוג האחרות S&P ומודי'ס הדירוג של טבע עדיין נמצא בקטגוריית השקעה, רמה אחת מעל אג"ח "זבל". הדירוג מתייחס לחוב בהיקף 35 מיליארד דולר של חברת התרופות הישראלית. 

הכלכלנים בסוכנות הדירוג הקטנה מבין שלוש הסוכנויות המובילות כתבו כי "טבע עומדת בפני קשיים משמעותיים ברמה התפעולית בעודה אמורה להקטין את החוב. שחיקת המחירים בשוק הגנריקה בצפון אמריקה וירידה במכירות הקופקסון משפיעות לרעה על יכולתה של החברה לייצר מזומנים, ויידרשו מהחברה להמשיך ולממש נכסים או למצוא מקורות הון חיצוניים כדי לעמוד בהתחייבויותיה". 

השתלטות או גלגול חובות? כל התרחישים שעומדים בפני טבע

בסוכנות S&P אמנם עדיין לא הורידו דירוג, אבל הפחיתו לאחרונה את אופק הדירוג של טבע ל"שלילי", מהלך שמשמעותו אפשרות להורדת דירוג חוב קרובה, כשהם מציינים את העלייה באי-הוודאות בנוגע למיצוב העסקי של טבע.

אתמול בנק ההשקעות קרדיט סוויס חתך את מחיר היעד למניית טבע מ-14 דולר ל-8 דולר, כשההמלצה נשארת ללא שינוי, "תשואת חסר". מחיר היעד החדש נמוך ב-29.8% מהמחיר הנוכחי ומשקף לטבע שווי של כ-8.1 מיליארד דולר בלבד.