יורוג'ן הישראלית נכנסת לניסוי המשותף עם אלרג'ן

אריה בלדגרין, שמכר את קייט פארמה ב-12 מיליארד דולר, הוא משקיע בחברה ויו"ר פעיל בה ■ הניסוי יעשה שימוש בבוטוקס בשחרור מושהה לטיפול בשלפוחית רגיזה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

חברת יורוג'ן פארמה  הישראלית, המפתחת תרופות המשתחררות באופן מושהה בשלפוחית השתן, הודיעה על כניסה לניסוי שלב II באחד משני המוצרים המובילים שלה: בוטוקס בשחרור מושהה לטיפול בשלפוחית רגיזה, מוצר המפותח יחד עם אלרגן האמריקאית (שפיתחה ומשווקת את בוטוקס).

מאז ההנפקה במאי 2017, עלתה מניית החברה 176%. כעת יורוג'ן נסחרת לפי שווי של 479 מיליון דולר.

אלרגן תממן ותנהל בעצמה את הניסוי הקליני, במוצר אשר משלב את הבוטוקס בתוך מערכת השחרור המושהה של יורוג'ן, שכוללת חומר בעל תכונה נדירה - הוא נוזלי בטמפרטורת החדר אך מתמצק דווקא בטמפרטורת הגוף. לכן ניתן להזריקו לשלפוחית כנוזל והוא הופך בה לג'ל ולכן השלפוחית אינה מסלקת את החומר בקלות, לעומת תרופות אחרות המוזרקות לשלפוחית, אשר נשטפות ממנה במהירות. במוצר הזה, תרכובת השחרור המושהה של יורוג'ן מצליחה להחזיק במקום את הבוטוקס של אלרג'ן, אשר מחליש את התכווצות השרירים אשר גורמת לשלפוחית הרגיזה.

כל הנחות היסוד הללו יבחנו בניסוי הנוכחי הנערך ב-335 חולים. היעד העיקרי של הניסוי הוא הוכחת יעילות המתבטאת בירידה במספר אירועי בריחת השתן ביום.

הסכם הרישוי בין יורוג'ן ואלרג'ן, שנחתם ב-2016, טרם הנפקת החברה, כלל מקדמה של 17.5 מיליון דולר וסכומים נוספים בהיקף שלא פורסם, תשלומי אבני דרך ותמלוגים.

יורוג'ן כבר עורכת באופן עצמאי ניסוי שלב III במוצר שהינו תרופה בשחרור מושהה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. ניסוי זה התחיל לפני מספר חודשים והתוצאות צפויות בסוף 2019.

יורוג'ן הוקמה ב-2005 על ידי ד"ר אשר הולצר, שהיה גם מצוות המייסדים של InspireMD . משקיעיה לפני ההנפקה (אשר עדיין מחזיקים בה) הם: פונטיפקס ארקין אחזקות פרקווסט וחברת Chealth של חיים הורביץ. יו"ר החברה הוא האורולוג פרופ' אריה בלדגרין, שייסד את חברת קייט פארמה ומכר אותה ב-12 מיליארד דולר. בלדגרין גם השקיע אישית ביורוג'ן. מנכ"ל החברה הוא רון בנצור, בעבר מנכ"ל החברות קריקס ו-XTL.