נא להכיר: אפליקציית Wish, התאום האמריקאי של עליאקספרס

בזכות שירות מערבי, מחיר נמוך (אבל דמי משלוח גבוהים) ומבצעים ממכרים, אפליקציית Wish הצליחה לחבר בין הצרכן האמריקאי ליצרנים במזרח

Wish. חלק מהמוצרים מוצעים בחינם תמורת דמי משלוח בלבד / צילום מסך
Wish. חלק מהמוצרים מוצעים בחינם תמורת דמי משלוח בלבד / צילום מסך

רכבת הריטייל של אמזון ממשיכה לשעוט קדימה ולמצב אותה כאחת החברות החזקות בעולם והבעלים של כל הקשור לקניות ברשת - אבל בזמן שענקית הטכנולוגיה בניהולו של ג'ף בזוס מוציאה חנויות "קלאסיות" מהביזנס ומרחיבה משמעותית בכל יום את נתח השוק של קניות ברשת - מתברר שנוצרת לה גם תחרות מלמטה.

בארץ ובמזרח כולם כבר מכירים את עלי אקספרס מבית עליבאבא הסינית - אבל בארה"ב הרשת הזאת תפסה הרבה פחות. זמני השילוח הארוכים, חוסר היכולת להחזיר חלק מהמוצרים, חוסר הדיוק במידות (לכאורה) וגם היחסים המורכבים בין ארה"ב לסין הפכו את החדירה שלה לאמריקה לקשה במיוחד.

אפליקציית Wish מנסה להיות הטוענת לכתר. היא נולדה בעיקר כדי לחבר קונים אמריקאים לסוחרים בקוריאה, בסין ובמדינות אחרות במזרח שרצו להגיע אליהם, בלי לעמוד בתנאים האימתניים של אמזון ולתת אחוז גדול מהכנסתם למפלצת מסיאטל - ובלי לעמוד בתור לעליבאבא.

בהתחלה גם ל-Wish לא היו חיים קלים: לקוחות שרכשו שם נהנו מאוד מההנחות של 85%-90%, אבל ציפו לרמת שירות המתאימה למוצרים יקרים בהרבה.

השילוב של מודעות צריכה גבוהה בארה"ב וחוסר יכולת לחכות למוצר שיגיע, כמו גם הפופולריות של אמזון ו-eBay, הפכו את הכניסה של Wish לשוק לקשה - אבל בשנה האחרונה נראה שהמצב השתנה: Wish רכבו בחוכמה על הגל של אמזון, נתנו למפלצת הגדולה להיאבק על העלאת רמת הביטחון של הקונים ברשתות ובאפליקציות וירטואליות, והם פשוט נכנסו בזמן הנכון ומיצבו את עצמם כאופציה הזולה.

האפליקציה גדלה בשנה האחרונה משמעותית, והחברה מעסיקה כעת מעל 300 עובדים במטה בסן פרנסיסקו. שילוב של אפשרויות החזרה העלו את ביטחון המשקיעים ואת כמות הרכישות, ומבצעים כמו "גלגל מזל" יומי שמגלה לכל לקוח אחת ליום "דילים סודיים" הפכו את השימוש באפליקציה לממכר עבור רבים. רק השבוע זכתה Wish להיכלל ברשימת "50 החברות החדשניות" הנחשבת של לינקדאין - שם נחשף גם כי החברה כבר רווחית' ושווייה מוערך בשוק ביותר מ-3 מיליארד דולר.

מילת המפתח ב-Wish ששולחת מוצרים לרוב מדינות העולם היום היא "זול": חלק מהמוצרים מוצעים אפילו בחינם תמורת דמי משלוח בלבד. עם זאת, דמי המשלוח גבוהים משמעותית מאלה של אמזון ורשתות אחרות (אולי מאחר שרבים מהמוצרים נשלחים ישירות מהיצרן ביבשת אחרת), ובניגוד למוצר עצמו - לא ניתן לקבל החזר על דמי המשלוח.

עבדכם הנאמן, למשל, הזמין שני זוגות נעליים וכובע בפחות מ-35 דולר - אך דמי המשלוח הקפיצו את ההזמנה ל-60 דולר. עם זאת, סימנים בוהקים של "99% הנחה" ו"97% הנחה בשעה הקרובה" בהחלט דוחקים בלקוחות לבצע את ההימור ולסכן סכום נמוך יחסית בעד הסיכוי לתמורה שווה במיוחד.

בחברה מרחיבים בכל שבוע את היצע המוצרים ואת כמות העובדים במטה, והלקוחות מרוצים. "בניגוד לאתרים הסיניים - פה יש חברה אמריקאית עם עובדים שעונים לי כשאני צריכה משהו. זה בעצם מחירים של עלי אקספרס, אבל שירות אמריקאי - אז מבחינתי זה שווה את זה - גם אם לפעמים יש הפתעות לא נעימות", מסכמת נופר, המתגוררת כבר שנתיים בקליפורניה והתמכרה לאפליקציה. "זה לא מושלם, אבל גם אם אני צודקת ב-70% מהפעמים, זו עדיין עסקה משתלמת".