פורסייט תנסה להנפיק את רייל ויז'ן לפי שווי של 100-150 מ' דולר

החברה, בה פורסייט מחזיקה כ-25% ואופציות למניות נוספות, פועלת בתחום מניעת תאונות ומערכות נהיגה אוטונומיות עבור רכבות

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת רייל ויז'ן בוחנת אפשרות לבצע הנפקה ראשונית של מניותיה בנאסד"ק. פורסייט , המחזיקה ב-24.8% ממניות רייל ויז'ן (ובאופציות שמימושן המלא יביא אותה להחזקה של כ-39% מההון), דיווחה הבוקר לבורסה כי דירקטוריון רייל ויז'ן בוחן את האפשרות לביצוע ההנפקה.

רייל ויז'ן, שנוסדה בשנת 2015, פועלת בתחום מניעת תאונות ומערכות נהיגה אוטונומיות עבור רכבות. החברה פיתחה מערכת ראיה קוגנטיבית חדשנית, המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה. המערכת נועדה להתריע מבעוד מועד בפני נהג קטר אודות מכשולים על פסי הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ותאורה, על ידי שימוש במצלמות ייעודיות לזיהוי אובייקטים.

מאחר ומרחק העצירה הממוצע של רכבת הנעה במהירות גבוהה הוא 800-1,200 מטר, זיהוי מכשול מבעוד מועד חשוב מאוד להפחתת מספר התאונות והנפגעים מפעילות הרכבות בעולם.

החברה ביצעה בחודש אפריל השנה גיוס אחרון בהיקף של 5 מיליון דולר לפי שווי של 20 מיליון דולר "לפני הכסף". החברה תכננה בתחילה לגייס 3 מיליון דולר אולם ניצלה את הביקושים הגבוהים שקיבלה והגדילה את היקף הגיוס. בחברה, שמשרדיה נמצאים ברעננה, מועסקים כיום כ-40 עובדים.

פורסייט, הפועלת בתחום של פיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה, השקיעה במהלך שנת 2016 ברייל ויז'ן 1.4 מיליון דולר, לפי שווי של 2.4 מיליון דולר "לפני הכסף" לחברה.

בסבב האחרון באפריל השקיעו בחברה קבוצת שרם-זילברמן, אשר הובילה את הגיוס; קבוצת לובינסקי, יצחק סוארי, מייסדי חברת פיינל ובנק השקעות שוייצרי. כספי הגיוס האחרון מיועדים לגמר פיתוח מוצר האבטיפוס שלה, אשר מתוכנן להתקנה על גבי קטרים במהלך שנת 2018.

כעת מקווים בריילויז'ן שההנפקה תוכל לצאת לפועל לפי שווי של 100-150 מיליון דולר "לפני הכסף" כך שהחברה תוכל לגייס 20-30 מיליון דולר.

אריאל דור, סמנכ"ל תפעול בפורסייט האחראי על הקשר והפעילות מול ריילויז'ן, אמר בריאיון ל"גלובס" בחודש יוני השנה כי "בעולם יש בכל שנה נזקים עצומים, המוערכים במיליארדי דולרים, כתוצאה מתאונות שבהן מעורבות רכבות. לקטר ממוצע נדרש מרחק עצירה של 800-1,000 מטר והמערכת של ריילויז'ן יודעת להסתכל לטווח של כ-1.5 ק"מ, וגם מעבר לעיקולים וסיבובים במסילה".

"רק בגרמניה מוציאה חברת הרכבות כ-400 מיליון דולר בשנה על עיכובים ונזקים למיניהם. מרבית תשתית המסילות בעולם, יותר מ-99%, לא מנוטרת. הפתרון הוא לשים על הקטר מערכת עם סנסורים ומספר עדשות, שיודעת לפעול בכל מזג אוויר ובחושך מוחלט, עם תוכנה שיודעת לנתח את הקלט, ואת זה מספקת המערכת של ריילויז'ן".

- מה ייחודי במערכת של ריילויז'ן?

"זו החברה הראשונה והיחידה בעולם שמתקינה מערכת כזו על גג של קטר, והיו כבר ניסיונות של חברות ענק, כמו סימנס, לספק פתרונות והם נכשלו. המערכת יודעת לספק מידע רב גם על מצב הקטרים, מצב התשתית והתחזוקה של המסילות, אם יש חלקים שחוקים שזקוקים להחלפה ועוד. אנחנו בעצם שואפים להיות הווייז, המובילאיי והגוגל של עולם הרכבות".

- יש לחברה פטנטים רשומים?

יש 6 פטנטים בתהליך רישום מתקדם לקראת אישורים. צריך להבין שתעשיית הרכבות הולכת בדרכה של תעשיית הרכב, אבל בפיגור של עשר שנים בערך. ריילויז'ן היא כיום היחידה שמציבה מצלמות על קטרים באירופה ובישראל ואוספת מידע, ועשינו כבר מספר ניסויים בארץ, באיטליה ובגרמניה. בגרמניה למשל חברת הרכבות מעסיקה כ-340 אלף עובדים, ויש לה הכנסות של כ-40 מיליארד דולר בשנה עם רווח של כ-3 מיליארד דולר. זה שוק עצום. אנחנו יושבים שם עם ההנהלה הבכירה, כי יש לה עניין גדול מאוד במערכת ואין לה אלטרנטיבות. נפגעים להם 2-4 עובדים ליום באזורי התפעול והם ביקשו מאיתנו לספק להם מידע בטיחותי שיעזור להפחית את הנפגעים והתאונות. הוכחנו שהמערכת יודעת לספק את זה. הם נדהמו מהיכולות של המערכת".

- מתי יהיו הכנסות?

אנחנו מקווים להתחיל לעשות פיילוטים ממומנים בתחילת 2018. החברה מקבלת פניות על בסיס יומיומי. יש הרבה מאוד עניין בינלאומי בחברה".