ביומדיקס גייסה הון מחברת דן לפרויקט של כבישים חשמליים

השלד הבורסאי ביומדיקס נמצא לקראת מחיזוג עם חברת ElectRoad ■ פיתחה טכנולוגיה ההופכת את הכבישים עצמם למטענים למכוניות, כאשר הטעינה מתרחשת באופן אלחוטי בעת הנסיעה

אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי

מספר חודשים לאחר שהודיעה על כוונתה למזג לתוכה את חברת Electroad, חתמה אתמול (ג') חברת ביומדיקס, על הסכם שת"פ והשקעה של לפחות 3.1 מיליון שקל, מחברת האוטובוסים דן.

אלקטרואד פיתחה טכנולוגיה ההופכת את הכבישים עצמם למטענים למכוניות, כאשר הטעינה מתרחשת באופן אלחוטי, בעת הנסיעה.

מניית ביומדיקס עלתה אתמול ב-21%, וכעת היא נסחרת לפי שווי של16 מיליון שקל. מאז ההודעה על כוונת המיזוג בין אלקטרואד לביומדיקס, עלתה מניית ביומדיקס ב-43%.

הטכנולוגיה של אלקטרואד פועלת באמצעות סלילים מגנטיים המונחים מתחת לנתיב הנסיעה, וטוענים את מטעני הרכבים באמצעות השראה מגנטית. לשם כך על הרכבים להיות מונעים על ידי מנוע חשמלי הפועל בשיטה זו.

החברה החליטה להתחיל מתחום התחבורה הציבורית, כך שתוכל תחילה להניח את המטענים רק מתחת לנתיבי תחבורה ציבורית ולחמש בסוללה הנטענת הייחודית שלה רק אוטובוסים שנוסעים כל יום בנתינים אלה. כך יכולה החברה לחדור לשוק בהדרגה, תוך שכנוע מספר קטן של מקבלי החלטות (ולהימלט מחלק מן הכשלים שמהם סבל המיזם השאפתני בטר פלייס, שפנה לשוק הכללי). ההשקעה מטעם דן וההסכם בין החברות, מעידים כי חברות התחבורה הציבורית אכן מתעניינות בטכנולוגיה.

ההסכם עם דן כולל אופציה להשקעה של 5 מיליון דולר נוספים, לפי שווי של 90 מיליון שקל לאלקטרואד.

החזון של החברה הוא כי בעתיד, כבישים רבים יהיו חשמליים וכל רכב יהיה מצויד בסוללה כזו. אלקטרואד הוקמה ב-2013 על-ידי אורן עזר, בעבר מנהל באלביט מערכות וחנן רומבק, בעבר מהנדס בכיר באלביט.

בעלי העניין בביומדיקס הנפיקו לעצמם ערב העסקה

ביומדיקס הודיעה על מיזוג לתוכה אל אלקטרואד באוגוסט האחרון. בעסקה בה יקבלו בעלי המניות באלקטרואד כ-64%-69% מביומדיקס (תלוי בהיקף המזומן בקופת החברה הבורסאית). ביומדיקס הייתה בעבר חברת טחזקות בתחום הביומד אך מכרה בשנים האחרונות את רוב אחזקותיה בתחום, למעט אחזקות קטנות באליום ובצ'ק קאפ.

לקראת המיזוג בוצעה בחברה הקצאת אופציות לבעלי עניין בחברה (בעלי השליטה זאב ברונפלד ומני מור, בני משפחה של מני מור וכן בכירים בחברה ומשקיעים נוספים). האופציות מהוות 44% מהחברה לפני המיזוג (כ-13% מהחברה אחרי ההנפקה), והן הוקצו במחיר מימוש של 4.19 שקלים למניה, דיסקאונט של 45% על מחיר המניה יום אחרי ההודעה על עסקת המיזוג.

רשות ני"ע ביקשה מן החברה להסביר מדוע ביצעה את הנפקת האופציות והחברה מסרה כי זוהי דרך לגיוס הון כך שבקופת החברה יהיה סכום המינימום של 10 מיליון שקל שהוא תנאי לביצוע המיזוג. בתגובה לשאלתה של הרשות דיווחה החברה כי בחרה שלא לצאת לגיוס ציבורי בשל הזמן הדרוש להשלמתו, וכן משום שגיוס ציבורי עלול להיכשל ולפגוע במו"מ עם אלקטרואד.

לאחר ההודעה הוכללה גם "פסגות" בהקצאת האופציות, והגיוס גדל ל-4 מיליון שקל. רוב מקבלי האופציות כבר מימשו אותן, כולל פסגות שהספיקה מאז למכור גם נתח מחלקה וירדה מתחת לרף בעלי העניין.

אלקטרואד

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: טעינה אלחוטית של מכוניות חשמליות

יו"ר: אורן עזר

משקיעים: קפיטל נייצ'ר

שלב בפעילות: בדיקות היתכנות והכנה לפיילוט בתל אביב