יוטפו הישראלית גייסה 51 מיליון ד': "נגדיל את מספר העובדים"

הסטארט-אפ, העוסק בפיתוח פלטפורמה לקידום מותגים, דיווח כי הכנסותיו זינקו פי 4 ב-20 החודשים האחרונים ■ סבב הגיוס הנוכחי הובל ע"י כללטק והביא את סך הגיוסים של החברה אל מעל 100 מיליון דולר

עובדי יוטפו / צילום: יוטפו
עובדי יוטפו / צילום: יוטפו

הסטארט-אפ הישראלי יוטפו (Yotpo) מודיע היום על השלמת סבב גיוס משמעותי בהיקף של 51 מיליון דולר. החברה מפתחת פלטפורמה אשר מאפשרת למותגים לקדם את עצמם באמצעות תוכן גולשים אותנטי. יוטפו מדווחת היום כי ההכנסות שלה זינקו ב-20 החודשים האחרונים פי 4.

מי שהובילה את סבב הגיוס החדש היא כללטק (Claltech), שהיא זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של חברת Access Industries האמריקאית בישראל. אקסס שייכת למיליארדר לן בלווטניק, שהונו הוערך השנה ב-20 מיליארד דולר.

יוטפו מציינת כי בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו כל המשקיעים הקיימים של החברה, בהם Bessemer, Vintage, Marker, Blumberg Capital, Rhodium ועוד. קרן ורטקס מצטרפת לרשימת המשקיעים ביוטפו אשר גייסה מאז הקמתה 101 מיליון דולר, סכום שכולל בתוכו את הסבב הנוכחי.

איך זה עובד? המוצרים של החברה מוטמעים כיום ב-200 אלף אתרים שונים. כאשר גולש מעוניין לרכוש מוצר מסוים הוא מבקר באתר של היצרנית ושם הוא נחשף לחוות דעת אותנטיות של אנשים שכבר קנו את המוצר. להערכת החברה השימוש בתוכן גולשים הוא מקדם מכירות יעיל אשר מניב עלייה של 5% עד 15% במכירות.

יוטפו הוקמה בשנת 2011 על ידי עומרי כהן ותומר תגרין (המנכ"ל). "לא רצינו לגייס כסף בנקודת הזמן הנוכחית", מספר תגרין בראיון ל"גלובס", "הכוונה המקורית שלנו הייתה לגייס כסף רק בתחילת שנת 2018 אבל קיבלנו שלוש הצעות שונות מגופים שטרם השקיעו בחברה. בשלב הזה פנינו למשקיעים הקיימים וכולם אמרו שהם ישמחו להשקיע כסף נוסף בחברה. אני ועומרי מאוד הוחמאנו מזה".

- מה תעשו עם הכסף?

"הכסף ישמש אותנו כדי להגדיל את מספר העובדים של יוטפו. היום אנחנו מעסיקים 270 עובדים בעולם, מתוכם כ-170 בישראל. התוכנית היא להגדיל את מצבת כוח האדם ב-150 עובדים. הכסף יאפשר לנו גם לבצע רכישות, בישראל או בחו"ל. היינו לנו שנתיים מאוד חזקות ואנחנו מקווים להמשיך את המומנטום".

המוצר של יוטפו מאפשר כאמור למפרסמים להשתמש בחוות דעת שמפרסמים גולשים. החברה משתמשת גם בתמונות שהעלו גולשים. "אנחנו יודעים לנתח את התוכן", אומר תגרין, "התעשייה עוברת שיבוש מטורף. אמזון משנה את העולמות של המסחר והקמעונאות ובעצם מה שהכי חשוב היום הוא איך אתה משווק את עצמך. אנחנו מרגישים שיש לנו הרבה מזל וגם אחריות להיות בחוד החנית של התעשייה. הכסף שגייסנו יעזור לנו לעמוד בדרישות של הלקוחות. בחברה יש הרבה אקשן. אנחנו חושבים שאנחנו אחת מהחברות היותר משמעותיות בשוק של שיווק אונליין בישראל. אנחנו בטופ 10 ואולי בטופ 5. אם יש מישהו או מישהי שמתעניינים במכירות או בקניות - נשמח לצרף אותו. אנחנו צריכים הרבה מאוד אנשים".

- זה יהיה הגיוני להניח שאתם מגלגלים מחזור הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה?

"כן".

- עם נתונים כאלה סביר להניח שאתם מקבלים הצעות למכור את החברה.

"כן, היו הצעות כאלה, אבל אנחנו באמת מאמינים שאנחנו יכולים לבנות חברה גדולה. איך אמר לי אחד הסמנכ"לים שלנו? עד עכשיו זה היה רק חימום. יש לנו עוד דרך ארוכה עד שנגשים את המטרות שלנו. זה נשמע קלישאתי אבל אנחנו באמת מנסים לבנות את החברה הכי טובה שאנחנו יכולים. אנחנו לא קרובים בכלל לריווי או למיצוי. אנחנו נהנים".

- איך אתם מתמודדים עם חוות דעת מזויפות?

"החברה הוקמה בעקבות זה שהייתה לי חווית קנייה לא טובה. ראיתי באינטרנט חוות דעת על מצלמה וכל החבר'ה שלי צחקו עליי בגלל שקניתי מצלמה ממש גרועה. פיתחנו טכנולוגיה כדי להתמודד עם זה. אני יכול לדעת שמדובר בלקוח אמיתי שאכן ביצע הזמנה של המוצר. המוצר שלנו מתבסס על מידע אותנטי. אם לא נדע לייצר אותנטיות אז הפתרון שלנו לא שווה כלום".

- יש לכם מתחרים?

"המון. כמה עשרות, אבל כל אחד מהם פועל בוורטיקל ספציפי. אחד מציג תוכן כתוב, אחד תמונות. אנחנו היחידים שמציעים פיתרון 'אול אין וואן'. אנחנו חושבים שאיש או אשת שיווק של מותג רוצים פיתרון אחד ולא חמישה פתרונות שונים".
תגרין מספר כי לחברה יש כבר 70 אלף לקוחות קטנים עד בינוניים. לדבריו החברה מספקת מידע לכחצי מיליארד משתמשים בחודש.

דניאל שנער, מנכ"ל כלל-טק, יצטרף לדירקטוריון של יוטפו בעקבות הגיוס. לדברי שנער, "אנחנו עובדים עם Yotpo עוד מאז 2014. אנו רוחשים כבוד עצום למה שתומר, עומרי והצוות שלהם בנו - חברה עם תרבות מיוחדת ויכולות ביצוע יוצאות דופן. אנחנו שמחים מאוד שהייתה לנו הזדמנות להגדיל משמעותית את ההשקעה שלנו בחברה". לדבריו, " Yotpo היא התשובה לביקוש הגדל לפלטפורמה מבוססת משתמשים והיא הופכת לפתרון 'הדור הבא' של חברות B2C".