קומפאס של אורי אלון מגייסת 100 מיליון ד' לפי 1.8 מיליארד ד'

זהו סבב הגיוס החמישי של פלטפורמת הנדל"ן, בהובלת פידליטי שהשקיעה בעבר ב-Space X וב-Airbnb ■ אלון ל"גלובס": "כנראה נרצה לפעול בעוד מקומות בעולם"

חברת קומפאס, שהקים היזם הישראלי אורי אלון, הודיעה היום על השלמת גיוס הון של 100 מיליון דולר. זהו סבב הגיוס החמישי של החברה, שפיתחה פלטפורמה לחיבור בין מחפשי דירות למומחים בתחום הנדל"ן, ולפי סוכנות הידיעות בלומברג הוא התבצע לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר - כמעט כפול מהשווי שהוענק לה בסבב הגיוס הקודם, באוגוסט 2016.

אף על פי שמדובר בגיוס הון משמעותי, הפער הגדול בינו לבין שוויה המוערך של החברה מעיד על התנהלות מדודה ביחס לנהוג בסטארט-אפים.

את הסבב הובילה פידליטי השקעות, שזוהי השקעתה הראשונה בקומפאס, ואליה חברו משקיעים ותיקים יותר ובהם IVP, ווליגנטון ואחרים. בחברה, שהוקמה ב-2013, השקיעה בעבר גם קרן ההון סיכון Founders Fund של יזם-העל פיטר ת'יל, ובסבב הנוכחי מגיע סך ההשקעות בה ל-325 מיליון דולר.

"הפעם בחרנו ללכת עם פידליטי, שמשקיעים בדרך כלל בסטארט-אפים בשלבים מאוחרים", אומר אלון, המכהן כיו"ר החברה, בשיחה עם "גלובס". "יש להם ניסיון בהשקעות ב-Space X, AirBnB וספוטיפיי, חברות שמציעות פלטפורמות שהן מעבר למוצר, בדיוק כמו קומפאס".

הפלטפורמה של קומפאס נועדה לסייע לציבור ולסוכני הנדל"ן לקבל החלטות מושכלות בתחום, בכך שהיא מציגה בזמן אמת מידע על האזורים שבהן מתבצעות העסקות, מגמות השוק והתמחור, ואף על מוסדות חינוך ומקומות בילוי בסביבה. כיום היא פעילה רק בארצות הברית, בערים גדולות כמו ניו-יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו, בוסטון ולוס אנג'לס.

לדברי אלון, המצב הזה צפוי להשתנות: "המטרה בגיוס הזה היא להתרחב לכל עיר מרכזית בארצות הברית. אחרי שזה יקרה הצעד הבא כנראה יהיה להתרחב למקומות אחרים בעולם". בהודעה לעיתונות ציין אלון עוד כי הגיוס יאפשר לקומפאס להכפיל את השקעתה בפיתוח הטכנולוגיה שבבסיס הפלטפורמה. לפי שעה החברה אינה פועלת בישראל.

אלון הקים את קומפאס יחד עם רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן זאקס. בעבר הוא עלה לכותרות כשרשם שני אקזיטים: הראשון היה כשמכר ב-2006 את מנוע החיפוש Orion, שפיתח במסגרת הדוקטורט, לידי גוגל. לאחר המכירה הצטרף אלון לצוות הניהולי של גוגל, ומנוע החיפוש שפיתח עמד בבסיס היכולת של ענקית החיפוש להציע למשתמשיה חיפושים קשורים.

ארבע שנים לאחר מכן הקים אלון את Julpan שפיתחה מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, ונרכשה בשנת 2011 בידי טוויטר. לאחר המכירה הצטרף אלון לטוויטר כמנהל מרכז הפיתוח שלה בניו יורק, ועזב כעבור שנה כדי להקים את קומפאס. לאוהבי הספורט אלון מוכר יותר כבעלים של הפועל ירושלים, שזכתה בעונה החולפת באליפות ליגת העל בכדורסל.

Compass
תחום פעילות: טכנולוגיית נדל"ן
מייסדים: אורי אלון,
גיוסי הון: 325 מיליון דולר
משרדים: ניו יורק
עובדים: 3,000