רדהיל פועלת לגייס כ-15 מיליון דולר; המניה צונחת 24%

ההנפקה תבוצע ב-5.5 דולר למניה, דיסקאונט של 27% על מחיר המניה אתמול עם סגירת המסחר בנאסד"ק ■ המניה צונחת 24% בטרום מסחר בנאסד"ק

חברת רדהיל ביופארמה, המפתחת ומשווקת תרופות בעיקר לתחום מערכת העיכול, הפעילה תשקיף מדף לגיוס 15 מיליון דולר.

ההנפקה תבוצע ב-5.5 דולר למניה, דיסקאונט של 27% על מחיר המניה אתמול עם סגירת המסחר בנאסד"ק. כעת נמצאת רדהיל  בהפסקת מסחר בתל-אביב, אך בקדם מסחר בנאסד"ק רדהיל  יורדת 24%, למחיר של 5.6 דולר. עוד לפני ההודעה על ההנפקה, אך כנראה לאחר ששוק ההון כבר היה מודע אליה, חלה ירידה במחיר המניה כך שההנפקה מהווה למעשה דיסקאונט של 36% על מחיר המניה טרם החלו הירידות. שוויה של החברה עומד כעת על 123 מיליון דולר (טרם פתיחת המסחר).

חתמי ההנפקה הם קנטור פיצג'רלד, Nomura Securities ו-SMBC Nikko Securities.

לרדהיל יש מספר תרופות בפיתוח, מהן נגזר רוב הערך שלה, וכן רכשה בשנה האחרונה שלוש תרופות נוספות אשר כבר היו בשוק. המטרה היא לבנות מערך הפצה עליו ניתן יהיה "להלביש" בהמשך את התרופות החדשניות של החברה. דוחות החברה לרבעון השלישי, שצפויים להתפרסם ביום שני הבא, צפויים לתת תחושה לגבי התקדמות מכירת שניים מן המוצרים שנרכשו, אשר הושקו באמצע יוני. בדוח זה ניתן יהיה גם לקבל מושג לגבי עלויות השיווק של שני המוצרים, שאת זכויות השיווק שלהם רכשה רדהיל ללא מקדמה, אלא תמורת אחוזים מן ההכנסות.

המוצרים הם EnteraGam, מוצר מזון הניתן במרשם רפואי לשליטה בשלשולים כרוניים, שרשם ב-2016 הכנסות של מעל 5 מיליון דולר ו-Donnatal, תרופה לטיפול במחלת המעי הרגיז ובדלקות במעי, שרשם הכנסות של כ-60 מיליון דולר, וישווק יחד עם החברה שפיתחה אותו, קונקורדיה.

בגזרת המוצרים העצמאיים, החברה נמצאת בניסוי שלב III שני התרופה לטיפול בה.פילורי (חיידק הגורם לכיבי קיבה), ועומדת לקבל תוצאות במהלך 2017 מניסויים משמעותיים נוספים, במוצר לטיפול במחלת קרוהן ובמוצר לטיפול במעי רגיז.