מתכונן למכירה: בנק דקסיה יחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל וירכוש אג"ח של עצמו ב-100 מיליון שקל

בנק דקסיה ישראל, המתמחה במתן אשראי לרשויות מקומיות ומוסדות מוניציפליים, ממשיך לקדם את התוכנית האסטרטגית שלו, שמטרתה לשפר את רווחיותו על מנת לסייע למכירתו. הבנק הודיע כי בכוונתו לחלק דיבידנד של כ-300 מיליון שקל, המהווה קרוב לשליש מההון העצמי שלו. בסך הכול מתכוון הבנק לחלק כחצי מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. חלוקת הדיבידנד תעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות של הבנק שתיערך בחודש הבא.

בנוסף, הודיע דקסיה כי בכוונתו לבצע מהלך שייעל את יחסי הנזילות הגבוהים שלו. במסגרת מהלך זה בכוונת הבנק לבצע רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של עד 100 מיליון שקל, וכן פירעון מוקדם של פיקדונות שהופקדו על ידי בעלת השליטה בו - דקסיה העולמית, בהיקף של 290 מיליון שקל.

מהלך זה מתבצע לאחר שהבנק מכר באחרונה תיק אשראי להראל ולכלל ביטוח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, המהווה כרבע מהתיק של הבנק, והקטין את הריכוזיות שלו. מהלך זה של הקטנת תיק האשראי יצר לבנק עודפי נזילות.

ביצוע הפירעון המוקדם של פיקדונות הבעלים לא אמור לייצר לבנק רווח או הפסד, ובדקסיה מציינים כי כדי לאשר את העסקה הם נעזרו בחוות דעת של פרופ' אמיר ברנע. על רקע ההודעה טיפסה היום מניית דקסיה בקרוב ל-3% (נכון לשעות הצהריים).

פשרה בין הבעלים, הסכם עם העובדים

במקביל לדיווח על המהלכים הללו, מודיע דקסיה ישראל, בניהולו של אוליבייה גוטמן, כי גיבש הסכם קיבוצי מיוחד עם עובדיו, במסגרתו הם התחייבו לסייע בהליך מכירת הבנק, היה ותתרחש עסקה כזו. בתמורה התחייבה ההנהלה למענק מכירה לעובדים במקרה של עסקה ולמתן פיצויים מוגדלים לעובדים שיפוטרו במסגרתה. בנוסף בבנק הוחלט על חלוקת מענק בגובה שתי משכורות לגוטמן ולבכירים נוספים, בגין היישום עד כה של התוכנית האסטרטגית שגובשה בבנק.

לאחר מהלך איחוד המניות הארוך והמורכב שבוצע בבנק (לדקסיה ישראל היו חמישה סוגי מניות, מה שהקשה על התנהלות נושאים מסוימים בבנק), הבנק מתכוון להדק את קשריו עם שוק ההון המקומי. דקסיה הודיע שיפרסם בימים הקרובים מצגת בדבר תוכניותיה להמשך, ותקיים סדרה של פגישות עם גופים מוסדיים בשוק.

לאחר שנים ארוכות של סכסוכים משפטיים, בעלי המניות בבנק (שנחלקו כאמור ל-5 סוגים) הגיעו לפשרה, במסגרתה בוצע איחוד מניות. דקסיה נשלט על ידי דקסיה העולמית (59%). בעל מניות משמעותי נוסף בבנק, הנסחר בשווי של 880 מיליון שקל, הוא השלטון המקומי המחזיק ב-6.5% מהמניות. לאחר שמכשול הסכסוכים הוסר, החל הבנק בביצוע תוכנית אסטרטגית שמטרתה לייעל את מבנה ההון ולשפר את הרווחיות. בהמשך צפויה דקסיה העולמית גם להוביל הליך של מכירת הבנק, שיביא ליציאתה מישראל.